ביקורת סרט תיעודי: למצוא את מייקל, דיסני פלוס, במאי: טום בירד, 2023
top of page
  • לוטן

ביקורת סרט תיעודי: למצוא את מייקל, דיסני פלוס, במאי: טום בירד, 2023

מאז תחילת המאה העשרים ניסה האדם לכבוש את פסגת שאיפותיו - הר האוורסט. משלחות רבות יצאו לעמוד באתגר השאפתני ורבים לא חזרו בחיים. בשנים האחרונות כמות האבדות ירדה משמעותית, אולם זה עדיין נחשב למסע מסוכן שיכול לגבות חיים.


מייקל מת'יוס היה אחד מהקורבנות של היעד הבלתי מושג. הוא היה המטפס הצעיר ביותר שכבש את הפסגה וגם ההרוג הצעיר ביותר. למשפחה היה זה אובדן טראגי, משום שאפילו קבר לא היה להם לעלות אליו. הוא מת בזמן של סופת שלגים איומה ונוראה, שהותירה אותו קפוא וחסר אונים עד למותו הבלתי נמנע.


אחיו בן ה-33 ספנסר מת'יוס, שגדל בצילו, מחליט לצאת למסע, שהמילה "אפי" קטנה עליו. הוא מחליט לחקור את מותו של מייקל, את הנסיבות ולצאת לפסגה עשר אחרי מותו ולהביא את גופתו לקבורה. במסע מצולם באופן מרשים ביותר, עם ממש איכויות של סרט פעולה, אנו עדים לדרמה האנושית המרגשת. דיסני פלוס אכן השקיעו לא מעט תקציבים כדי להגשים את משאלתו של מת'יוס.


ההתמודדות עם איתני הטבע היא לא פשוטה, בייחוד שהמפיקים בחרו לצאת בזמן סופות של קרח ושלג. אולם, הקושי מזמן התמודדות עם אתגרים ונופים שטרם נראו על מסך הסטרימינג שלנו.


ניתן להתווכח אם היעד השאפתני שווה את הסיכון העצום שהצוות לוקח על עצמו, אבל עם התוצאה קשה להתווכח. חובה לראות את הסרט על מסך גדול ולפנות זמן, כי התוצאה עצמה היא בהחלט חד פעמית ומרשימה.



ראה גם:

הסרט הנס

176 צפיות0 תגובות
bottom of page