top of page
  • יונה

ביקורת סרט: תודה וסליחה, בימוי: ליסה אשן, 2023

הסרט השבדי "תודה וסליחה" הוא סרט עדין ורגיש על יחסי משפחה. שרה (סאנה סאנדקוויסט) נמצאת בחודש האחרון להריונה. יש לה ילד צעיר כבן שלוש ובעל, שיום אחד לא מתעורר בבוקר ומותו נקבע.


שרה כעת לפתע התאלמנה וקשה לה מאוד. הורי בעלה המנוח עוזרים לה, במיוחד אימו הפסיכולוגית הלן (לה לנגהאמר), אך היא מעצבנת אותה עם כול הערותיה הציניות.


מבלי שהתכוננה לכך מגיעה לביתה אחותה הגדולה לינדה (שרלוטה ביורק). לא היה ביניהם קשר במשך שנים רבות. ללינדה יש בן זוג מוזר בשם דניאל (ג'ונתן רודריגז), איתו היא חיה כבר ארבע שנים. הוא מתעסק ביוגה והרבה פעמים לא נותן לה להתקרב אליו או לגעת בו. לינדה בחורה מקסימה ורחומה. הילד של שרה מיד נקשר אליה ואל כלבה ומתאהב בהם. היא גם מטפלת באביהן טימו (ויל וירטאנן) שנמצא בבית אבות לאחר שאימן נפטרה. הוא מתחיל לשכוח דברים. הקשר בינו לבין שרה ניתק בעבר וכעת אין ביניהם קשר.


לינדה משנה את האווירה בבית. היא מתחילה להתקרב להלן, שבהתחלה התנהגה בגסות, אך לאט לאט נפתחת אליה ואפילו מודה שלמרות שהיא פסיכולוגית, היא נעזרת בפסיכולוג. היא מאוד עוזרת ולאט לאט הריחוק בין האחיות פוחת והן נקשרות האחת לשניה.


גם שרה עוזרת ללינדה, כאשר היא פוקחת את עיניה בקשר עם בן זוגה. הוא מגיע לשרה ומבקש שלינדה תחזור אליו ואף הלוואה בעבורו. שרה מבינה שהוא בגד בלינדה, אך מאחר שהיה אדם רוחני, הוא אומר שחשב עליה כאשר נמצא עם השניה. שרה מסבירה לה שאין דברים כאלה, וזה רק תירוץ. בסופו של דבר לינדה מסלקת אותו מביתה למרות שלא רצה בכך.


שרה יולדת בת ואז לינדה מחליטה להפגיש בינה לאביהן ואפילו מביאה אותו לגינה שם שרה ישבה עם ביתה הפעוטה.


התיקון הושלם והאחיות נשארו בקשר חם והדוק וגם עם האב ואימו של חמותה של לינדה שגם היא הפכה לאישה נעימה יותר.






סנדקוויסט,חרלוטה ביורק,לה לאנגהאמר

1,128 צפיות0 תגובות
bottom of page