ביקורת סרט: שם קוד קיסר, בימוי: חורחה קוירה, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: שם קוד קיסר, בימוי: חורחה קוירה, 2022

סוכן חשאי בשם חואן (ארון פייפר), שאמור לטפל באנשים רעים וכמובן לעצור אותם, מקבל משימה, שבה עליו לחצות את הקווים. זהו תיאור גנרי לחלוטין לגבי הרבה מאוד סרטים שראינו בעבר ואכן הסרט "שם קוד קיסר" הוא לא מאוד מקורי.

פוליטיקאי ישר דרך, או לפחות ככה זה נראה, הוא המטרה הבאה של חואן. עליו למצוא עליו לכלוך ואם הוא לא מוצא, לשתול עדויות מפלילות. זה מותיר אותו בדילמה מוסרית מאוד עמוקה, שמעולם לא ממש מתפתחת בסרט לאירוע מעניין או שווה צפייה.

ככל שהסרט "שם קוד קיסר" מתפתח, הוא הופך להיות מסובך ומסתעף להרבה מאוד קווי עלילה, שמבלבלים את הצופה. הדמות של חואן היא החלק היותר מעניין בסרט. הוא מורכב ונרדף על ידי שדים מעברו ונאלץ להתמודד עם דילמות אתיות מורכבות. הוא משוחק סביר, ונראה שהוא אדם ששווה לעקוב אחריו. אבל, הארגון שבו הוא עובד כל כך מסתורי, שלא ניתן להבין מי עומד מאחוריו ומה הוא בכלל רוצה.

יש המון פלאשבקים המתפזרים בעקבות עלילות שונות ודמויות שצצות וחוזרות. ללא פוקוס מסודר, הנרטיב מתפזר והעניין פוחת. כמות סצנות הפעולה הן מזעריות, עד כמעט ולא קיימות, למרות שבזמן שהן מופיעות, הן אפקטיביות וסבירות לחלוטין.

הסרט "שם קוד קיסר" מהווה החמצה וחבל. יש לו מרכיבים נכונים, כולל טון אפל ודמות ראשית מעניינת. הוא לא מצליח לתפור בצורה נכונה את קווי העלילה השונים ואת הפתיחה המעניינת, שהולכת לאיבוד ככל שהזמן חולף.

הסרט "שם קוד קיסר" הוא סרט בספרדית, מדינה שבדרך כלל יוצרת סרטים מעולים והפעם מאכזבת.


ראה גם:

הסדרה פולארד

סרט טנט

bottom of page