ביקורת סרט: ראש העכביש, במאי: יוסף קוסינסקי, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: ראש העכביש, במאי: יוסף קוסינסקי, 2022

אנו מוצאים שוב סרט, שנמצא בראש הצפיות של נטפליקס, אך לא ממש מצליח לספק את הסחורה. על פניו מהקדימונים, זה נראה נפלא. הסרט "ראש העכביש" דיסטופי עתידני, עם קאסט רענן ורעיון מצוין. אבל, הקוקטייל די נכשל, והסרט "ראש העכביש" הוא לא יותר מעוד סרט בינוני במאגר העצום של המכונה הנקראת נטפליקס.

הסרט "ראש העכביש" מציג חברה, שמנסה לשלוט בבני האדם באמצעות סמים פסיכואקטיביים. הם הופכים לשפני ניסיונות, על כל המשתמע מכך. הסרט "ראש העכביש" מתרכז בעיקר ביחסים ביניהם ובין המדען האחראי על הניסויים. הסרט מאוד פשטני ולמרבה הצער מתרחש רק בלוקיישן אחד ולכן לא מספיק מעניין.

בעתיד, שאנו לא יודעים עד כמה הוא רחוק, קיימים נסיינים שביצעו חטאים. הם מכפרים על העוון שהם גרמו על ידי זה, שהם משתתפים בניסויים, שבהם מוזרקים להם חומרים כימיים מסוכנים, ששולטים על מנעד הרגשות שלהם.

הסרט "ראש העכביש" הוא סרט בינוני, שמנסה להראות את תפקודם של בני האדם במצבי קיצון. הנסיינים צריכים לעבור מאפס למאה בשניות.

סטיב אבנסטי, הלא הוא כריס המסוורת' ת'ור הנצחי, יוצא מאזור הנוחות שלו ומשכנע ומקסים בתור המדען המרושע.

למרות המשחק הסביר, אפשר לומר שהסרט "מראה שחורה" יותר מותח וקצבי מהסרט "ראש העכביש". אין כאן משהו שלא ראינו בעבר, הכול די בינוני ואפילו די צפוי, אבל גם לדברים שהם לא ממש מוצלחים יש מקום.


ראה גם:

bottom of page