ביקורת סרט: מקום לחלום עליו, בימוי: קמרון קרואו, 2012
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: מקום לחלום עליו, בימוי: קמרון קרואו, 2012

יש הרבה סרטים על גני חיות בארץ ובעולם. הסרט "מקום לחלום עליו" הוא סרט מיוחד במינו. אמנם הוא יצא לפני כ-10 שנים, אבל מהנה עד עצם היום הזה. הסרט נכתב על בסיס ספר, אבל הוא לא מדייק בפרטים. הספר נכתב על ידי הסופר בנג'מין מי ומתרחש באנגליה, והסרט מתרחש בארצות הברית.


הסרט "מקום לחלום עליו" מתחיל בסיטואציה לא נעימה, כאשר הבן של בנג'מין מי (מאט דיימון), דילן (קולין פורד) נער בן 14, שמסולק מבית ספרו. המשפחה נמצאת במשבר קשה, לאחר שאם המשפחה קתרין (סטפני זוסטק) נפטרה לאחר מאבק קשה בסרטן בצעירותה. הדבר מערער לגמרי את המשפחה ומוציא את כולם מאיזון, והכי קשה קיבל את זה דילן. הוא צייר מוכשר ומתחיל לצייר ציורי זוועות של גופות מרוטשות ועוד ציורים אפלים. גם בנג'מין מאוד עצוב ומתגעגע לאשתו המנוחה. הוא לא יודע מה לעשות, אך מחליט ששינוי מקום המגורים יכול להועיל.


חיפושים רבים אחרי בית מתאים לא נתנו תוצאות, עד שמגיעים למקום עם שטח עצום, שמצא חן בעיניו ובעיני רוזי (מגי אליזבת ג'ונס), בתו בת השבע. המתווך מתחיל לגמגם, אך כאשר הם שומעים אריה שואג, הוא מסביר, שהבית נמצא בשטח של גן חיות שנכשל בעבר ונסגר. מי שיקנה את הבית יתחייב לשקם גם את גן החיות. בנג'מין מתחיל להתעניין, אך רוזי מתחילה לשחק עם הטווסים ונראית מאוד שמחה וכך הוא קיבל את החלטתו לרכוש את המקום. דילן שונא את הרעיון, אבל אין לו ברירה. המשפחה לא שיערה בנפשה כיצד הרכישה הזאת תשנה את חייהם לחלוטין ולטובה.


הם מתוודעים לצוות הגן שנותר ומטפל בחיות, ובראשם קלי פוסטר (סקרלט ג'והנסון). כולם אנשים מיוחדים ונעימים. ביניהם גם בת דודתה של קלי, לילי (אל פנינג), בת 13 שלומדת לימודי בית וכשרואה את דילן, מתאהבת בו. דילן עובר תהליך עם עצמו, מעבר מכעס להשלמה. הוא לא מגלה את רגשותיו כלפי לילי, למרות שהיא נפתחת אליו. הוא רב עם בנג'מין ריב מאוד קשה, אך לאחר מכן היחסים ביניהם משתפרים. השיפור אצל דילן מורגש בעיקר בציוריו. כעת הוא מצייר את החיות וציור אחד שלו - של האריה הזקן, נבחר בידי אביו להיות הלוגו של גן החיות והוא מופץ על כל לוחות המודעות.


השיפוצים בגן החיות מתחילים וכספו של בנג'מין אוזל במהירות. מי שמלווה אותו הוא אחיו דאנקן (תומאס האדן ), רואה חשבון במקצועו ואדם מאוד ריאליסטי, שבהתחלה התנגד לצעד של בנג'מין לעבור לבית בגן החיות, נדבק לבסוף בהתלהבות ומשתף פעולה. בנג'מיין מגלה בכיס של חולצה שלו, שאותה לבשה בעבר קתרין, פתק של הפקדה בבנק. בירור מגלה כי קתרין חסכה כסף, מעל 80,000 דולאר ובנג'מין מאמין כי זה מה שיעזור לו לצאת מהצרות הכספיות ולפתוח סוף סוף את גן החיות.


וולטר פריס (ג'והן מייקל היגינס) הוא מפקח ממשרד החקלאות, שכולם פוחדים ורועדים ממנו. הוא הגיע בעבר ודרש תיקונים. הכל נעשה לפי ההוראות, וכעת כאשר כולם חשים שהכול מוכן, הם מזמינים אותו שוב והפעם הם עוברים את הביקורת והגן יכול להיפתח לציבור.


פתיחת הגן נערכה בתאריך 7.7 לכאורה אמור להיות קיץ, אך יום לפני הפתיחה התחוללה סופת גשמים עזה, ולהפתעתם ביום הפתיחה מזג האוויר היה טוב. הם מתפלאים שאין מבקרים, וכשמבררים, מסתבר שעץ חסם את הגישה ויש המון אנשים, עד כדי כך, שהכרטיסים נגמרים. כאשר בנג'מין וקלי הולכים להביא עוד כרטיסים, הם מתוודים על אהבתם ומתנשקים.


המצב של המשפחה משתפר, בנג'מין מתאר לילדיו כיצד פגש את קתרין וסוגר את העניין של העבר. דילן תופס אומץ ומתוודה בפני לילי על חיבתו אליה. המצב בהחלט השתפר וכולם מצאו את מקומם.


סרט מקסים, משחק טוב של השחקנים. סרט נעים וכיף לצפות בו. סיפור שמתחיל בבעיות ומסתיים בפתרונן. יש שם סיפור התבגרות של דילן, השלמה של בנג'מין עם מות אשתו ומציאת אהה חדשה, שמתאימה לו וגם לילדיו. כפי שנאמר "משנה מקום משנה מזל".



ראה גם:


30 צפיות0 תגובות
bottom of page