ביקורת סרט: מחפשים את גונקר, במאי: סטפן הרק, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: מחפשים את גונקר, במאי: סטפן הרק, 2023

הסרט "מחפשים את גונקר" נכתב לפי סיפור אמיתי שקרה במציאות ובסוף הסרט רואים תמונות של הבחור שאימץ את גונקר ואת הכלב עצמו. הרבה סרטים ראינו על כלבים ובעליהם, גם כאלה שאבדו ונמצאו. זה אחד מהם, אבל השחקנים מצויינים, הנופים מדהימים והסיפור נחמד.


פילדינג מרשל (ג'וני ברכטולד) עומד לסיים את לימודיו. חברתו עזבה אותו וכשהוא רואה אותה מרחוק מתעניינת בכלב, הוא מחליט לאמץ אחד. הוא ניגש לבית מחסה לכלבים ומיד מתאהב בגור לברדור. הכלב נותן לו מכה בראש - גונק בשפתו של פילדינג, ומיד הוא מחליט לקרוא לו גונקר. הכלב חמוד מאוד ושובב, ןפילדינג מביא אותו לבית הוריו - ג'ון (רוב לאו) וג'יני (קימברלי וויליאמס פייזלי).


יום אחד גונקר לא חש בטוב וביקור אצל הוטרינרית מביא לגילוי שיש לו מחלה בשם אדיסון. אחרי טיפול הוא מתאושש, אך צריך לקבל זריקה כול חודש בהמשך חייו. בטיול ביער עם חברו הטוב של פילדינג, נט (ניק פיין), גונקר רץ אחרי שועל ונעלם.


פילדינג נעצב, אך חש מחויבות למצוא את כלבו האהוב. הוריו נרתמים גם הם למשימה ועוזרים לו. אימו איבדה בילדותה את כלבה, מבקשת לעשות מעין תיקון עם גונקר. היא נשארת בבית ומקימה מעין חמ"ל, בו היא מתקשרת להמון מקומות, משיגה כיסוי בעיתונים השונים, בקשר עם בתי מחסה לחיות ועוד.


אביו נוסע עם פילדינג לאן שמבקש והם ממש חורשים המון מקומות. יום אחד פילדינג אפילו עשה 38 ק"מ ב-12 שעות, למרות יבלות שכאבו לו מאוד. הוא מתעלם לחלוטין ממצבו ומכאב הבטן החמור שיש לו, רק בשביל למצוא את הכלב עוד לפני שהוא אמור לקבל את הזריקה להצלת חייו.


רבים נרתמים למשימה ונותנים להם עצות טובות. בסופו של דבר הכלב נמצא במרחק של 128 ק"מ מהמקום שנעלם. הם אוספים אותו ובחזרה פילדינג יורד מהרכב ומתעלף. הוא נלקח לבית החולים ושם מסתבר שיש לו מחלת מעיים קשה, וכרתו לו חלק גדול מהם. לדברי הרופא - בשל הזנחה וזאת בשל החיפוש אחרי גונקר.


גם פילדינג מתאושש ובסוף מראים שהפך להיות מדריך טיולים בטבע. זאת הייתה שאיפתו, שהתגברה בעקבות החיפושים אחרי גונקר.


סרט חמוד ביותר. צילומי טבע מדהימים ושחקנים נהדרים.



ראה גם:


422 צפיות0 תגובות
bottom of page