ביקורת סרט: המירוץ לפרישה מוקדמת, הוט 8 דוקו, יוצרים: איאן באווה וקוואן לוונג, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: המירוץ לפרישה מוקדמת, הוט 8 דוקו, יוצרים: איאן באווה וקוואן לוונג, 2023

רבים מהצעירים בימינו רואים את הדורות הקודמים ונחרדים מהמחשבה שנאלצו לפרוש בגיל מבוגר ויבלו את מרבית חייהם בעבודה, שהם רואים אותה כשמשעממת ומגבילה. מיליוני אנשים בעולם מצטרפים לתנועה בשם "אש", שמטרתה פרישה מוקדמת.


כיצד עושים זאת? פשוט מאוד, אבל באותו זמן גם מורכב. מצליחים לחסוך כסף עבור הכנסות צדדיות או מניות מניבות או נדל"ן. לכן, אנשי הפרישה המוקדמת עובדים קשה מאוד, חוסכים בקיצוניות ולאחר מכן מנסים לחיות מהחסכונות ולהימנע ככל הניתן מעבודה שהם אינם רוצים בה.


הסרט המתעד את חייהם, מחשבותיהם והאופנים בהם ניתן לממש את השיטה. החסכנות הקיצונית יש בה יתרונות וחסרונות והיא משפיעה על החיים באופן מהותי. הם חיים בצמצום קיצוני, אבל מצד שני הם נמנעים מעומס, שיכול לשנות את חייהם ואת רצונותיהם.


יותר ויותר צעירים נסחפים לעבר ההבטחה, שהיא מאוד קשה וקיצונית. מעט מאוד אנשים עומדים בה והיא דורשת אורח חיים מאוד שמרני וספורדי, זה מסובך וצריך משמעת עצמית קיצונית. יותר ויותר אנשים משתכנעים שזאת הדרך הנכונה.


זה מתכתב עם הנטישה ההמונית בארצות הברית וקנדה של מעמד הביניים והנמוך, של עבודות בתשלום נמוך, שהן מאוד רפטטיביות וחוזרות על עצמן. נראה אם זה יתפתח לתופעה עולמית בעלת השפעה קיצונית על אורחות החיים של כולנו, אבל, אין ספק, שכמו כל תנועה, מעטים מצליחים להגשים את החלום ואחרים לפחות חוסכים לקרוז חלומי או חופשה מפנקת. בימינו זה גם לא מעט.



ראה גם:

180 צפיות0 תגובות
bottom of page