ביקורת סרט: הדברים הקטנים, בימוי: ג'ון לי הנקוק, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: הדברים הקטנים, בימוי: ג'ון לי הנקוק, 2021

הסרט "הדברים הקטנים" הוא עוד סרט בכיכובו של השחקן המעולה דנזל וושינגטון. הסרט, שיצא לאקרנים בשנת 2021, מתרחש למעשה בתחילת שנות התשעים. סרט מתח על בלשים שחוקרים מקרי רצח של רוצח סדרתי.

הסרט מתחיל בסצינה בה נערה (סופיה ווסילייבה) נוסעת בכביש מהיר, ומישהו רודף אחריה. היא עוצרת בתחנת דלק נטושה, ומצליחה לברוח מרודפה לאחר שעצרה נהג משאית,

לבייקרספלד מגיע סגן השריף של המחוז ג'ו "דק" דיקון (דנזל וושינגטון) על מנת לאסוף ראיות לרצח ומצטרף לבלש החוקר הצעיר - ג'ימי בקסטר (רמי מאלק) בחקירתו. הוא נזכר בתיק ישן של רוצח סדרתי שלא הצליח לפתור בעבר, שיש בו קווי דמיון לתיק החדש. במקביל נעלמת אישה בשם רונדה רת'בון, שיצאה לריצה ומכונית עקבה אחריה והיא נעלמה. עוד גופה מצטרפת לתעלומה של גופת אדם שנשטפה מתחת לגשר.

בקסטר חוקר ומגלה שכול הקרבנות היו עובדי מין והמוות - בדקירה. למרות שהמליצו לו לא לערב את דיקון, שלקח קשה את החקירה הישנה ואף חטף התקף לב, הוא מצטרף אליו לאחר שלקח ימי חופשה.

השניים מנתחים את הנתונים והמידע שבידם ומגיעים לאדם מוזר בשם אלברט ספרמה (ג'ארד לטו), שעבד בחנות תיקונים קרובה למקום הרציחות. הוא מגיע לתחנת המשטרה, בדיוק בזמן שהצעירה שהותקפה במדבר מגיעה להעיד והיא רואה אותו, מה שפוגע בכשירותה לזהותו.

בשל החקירה הסבוכה ה-FBI מבקש אותה לעצמו ולדיקון ולבקסטר נותר רק שבוע למצוא פתרון בעצמם. הם מגלים, ש-8 שנים קודם, ספרמה הודה ברצח, אך יצא זכאי. טביעות האצבע שלו דומות לרוצח החדש. חיפוש של דיקון בביתו של ספרמה מגלה כספת מתחת למרצפות ובה קטעי עיתונות על הרציחות הללו, כולל הישנות בהן דיקון מעוניין. הוא מצליח לצאת מביתו לפני שמתגלה.

בקסטר מבקש מספרמה שיגלה היכן טמן את רת'בון והוא לוקח אותו למקום נידח במדבר וגורם לו לחפור כמה בורות, עד שמתעייף ומתרגז על לגלוגו של ספרמה והוא מכה אותו בכת האת והורג אותו. דיקון, שעוקב אחריהם מרחוק, מגיע ומבקש מבקסטר לקבור את ספרמה. הוא מכסה עליו, מגיע לביתו של ספרמה ומרוקן אותו מתכולתו ומסלק את הרכב שלו. הוא מגיע בחזרה לבקסטר ועוזר לו להעלים הכול. הוא גם מייעץ לו לשכוח מהמקרה, שלא ירדוף אחריו לשארית חייו.

אנו מגלים מפלשבק, שמקרה דומה קרה לדיקון, כאשר הרג בטעות בחקירת הרצח האחרונה שלו וחבריו לעבודה עזרו לו להסתיר. אך מאחר שזה מאוד העסיק אותו, בריאותו נפגעה עד להתקף לב. הוא לא רוצה שבקסטר יסבול כמוהו. הוא אף שולח מעטפה לבקסטר ובה סיכה אדומה, דומה לזאת שרת'בון ענדה כשנחטפה. מה שאנו רואים הוא, שהיא נלקחה מחבילה חדשה. כול מה שנאסף בדירתו של ספרמה נשרף בחבית עד שאין לו זכר.

סרט מאוד מותח עם הרבה אקשן. שחקנים מעולים, במיוחד הפושע - ספרמה הלוא הוא ג'ראד לטו שהיה מועמד למספר פרסים, כמו: פרס גלובוס הזהב.

ראה גם:


bottom of page