ביקורת סרט: הבוס הטוב, במאי: פרננדו ליאון דה ארנואה, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: הבוס הטוב, במאי: פרננדו ליאון דה ארנואה, 2023

הקולנוע הספרדי הוא לא פורה כמו האמריקאי , אבל נחשב למאוד איכותי. רק בית הנייר, שהפכה לאחד מהלהיטים הגדולים ביותר של נטפליקס בכל הזמנים, הצליחה לחשוף אותו לקהל עצום. כיום יש כמעט כל שנה סרט ספרדי, שזוכה לשבחי הביקורת ומצליח להיכנס ללבבותיהם של עשרות מיליוני צופים בעולם.


בניגוד לסרטים אחרים, "הבוס הטוב" נחשב ללהיט עוד לפני שבכלל הגיע לאקרנים. הוא זכה באין סוף פרסים בהקרנות מוקדמות ונחשב לתו איכות בטוח של רוב המבקרים בעולם. באתרי הביקורות המובילים הוא זכה לתשואות, עד שזכה בסרט השנה בספרד לשנת 2022.


הוא מגולל את סיפורו של מנהל חברה גדול שמייצרת מאזניים לשקילה, בלנקו (חוויאר בארדם), שנכנס לשבוע גורלי בחייו. הוא מאותגר בכל החזיתות מהעסקית ועד לאישית והוא מתמודד עם הכול בצורה קרה וכוחנית. חוויאר בארדם מצליח להיכנס לנעליו באופן מופלא.


בניגוד לסרטים רבים אחרים, כאן הגיבור הוא בוס נכלולי וכוחני ואנו פשוט מתאהבים בו. הוא מדגים כיצד ניתן להתאהב בקלות באדם החזק ולא תמיד להזדהות עם החלש. בארדם מתאהב בתפקיד של בוס מהגיהינום, שמצליח להיות מניפולטיבי ומקסים באותה מידה ולרדות בכל הסובבים לו ועדיין להיות פגיע במידה כזו שנוכל לאהוב אותו.


הסרט "הבוס הטוב" הוא סאטירה משעשעת ונשכנית, שלא עושה לאיש הנחות. הוא צוחקת על יחסי העבודה הלא שוויוניים ועל הסגידה שלנו לאנשים שמסוגלים מצד אחד להכאיב לנו. אבל, הערצה למעין דמות אב כל יכול מעוורת אותנו לחולשות שלהם והאופן שבו הם גורמים לנו נזק. הסרט "הבוס הטוב" הוא ציני, קר וממש לא פוליטיקל קורקט.



80 צפיות0 תגובות
bottom of page