ביקורת סרט: גלגל המזלות, בימוי: ריוסוקה המוגוצ'י, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: גלגל המזלות, בימוי: ריוסוקה המוגוצ'י, 2022

מעולם לא הייתי חובב קולנוע יפני, בעיני זו תרבות מאוד שונה למה שאני מורגל אליה. ריוסוקה המוגוצ'י הוא אחד מהבמאים המובלים בארץ השמש העולה. הוא הצליח לזכות בפרסים רבים ונחשב לכוכב עולה. רובנו מכירים את הרוקי מורקמי, הסופר הנערץ שכבר שנים יורה רבי מכר לכל עבר, אולם לתרבות היפנית יש הרבה יותר מה להציע.

סרטו "גלגל המזלות", הוא קומדיה רומנטית מחממת לב המתרחשת בטוקיו וכוללת שלושה סיפורים מקבילים. אין קשר ממשי בין הסיפורים, הכוללים סטודנטיות בסיפור אהבה, נקמה בפרופסור סורר ואהבת נשים. כדי להתחבר לעלילה צריך לצלול עמוקות, לכן תיאורים ארוכים לא יעזרו במקרה הזה.

הדמויות מאוד מאופקות ובכלל זהו סרט שלא קורה בו הרבה על המסך. יש בו המון ניואנסים קטנים, קריצות, הבעות פנים ופרשנויות על שלל נושאים שכולנו חווים בחיינו. נראה שהמגוצ'י מאוד מאמין בגורל ובהשפעתו על חיינו, כי הפורטונה נוכחת מאוד בגלגל המזלות. רבים לא יתחברו לסרט העדין הזה, בעיקר משום שהוא מאוד רחוק מהדרמות של הוליווד, שביחס אליו נראות מאוד וולגריות.

הבימוי מאוד מדויק וגם המשחק פשוט מצוין. זו לא יצירת מופת, בעיקר משום שאנו בתור ישראלים לא נצליח להבין את העומק המלא של "גלגל המזלות". אבל אין ספק שזאת חוויה תרבותית שונה ומיוחדת, שדורשת העמקה והתבוננות, אבל היא גם מתגמלת ואפילו מלמדת.



bottom of page