ביקורת סרט: באמאשל'ך, במאי: ג'ונתן לוין, 2017
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: באמאשל'ך, במאי: ג'ונתן לוין, 2017

הסרט "באמאשל'ך" מצחיק עד דמעות. גם בגלל העלילה, אך בעיקר בזכות שתי הכוכבות שלו: איימי שומר וגולדי הון.

אמילי מידלטון (איימי שומר), בחורה קצת שמנמנה, פה גדול, היפראקטיבית ולא עושה חשבון לאף אחד. יש לה חבר והיא קנתה עבורם כרטיסי טיסה לאקוודור. ברגע האחרון הוא מודיע לה שנפרד ממנה, והיא לא מוצאת אף אחד אחר שייסע איתה. לכן היא מתפשרת על אימה - לינדה (גולדי הון), טיפוס בדיוק הפוך ממנה. היא חששנית וזהירה והרבה מהקטעים בסרט מצחיקים בשל ההבדלים הגדולים ביניהן והצורך לגשר ביניהם.

בנוסף לכול הצרות של אמילי היא גם מפוטרת מעבודתה והמסע של הבת והאם יוצא לדרך. הן מגיעות למלון יוקרתי ונדמה שהמזל מאיר להם פנים, בעיקר לאחר שאמילי פגשה גבר שרמנטי, נסיך חלומות. אך, המציאות שונה, כאשר הגבר המקסים לוקח אותן בתחבולות לכנופיית פושעים ונעלם.

כעת הן נותרו לבדן ומצליחות לברוח. הן מוצאות גם אנשים שמוכנים לעזור להן גם במקומות הכי גרועים. בפעם הראשונה שברחו אמילי בטעות הורגת את אחיו של ברון הפשע (הקטור מורגדו). הכנופייה עדיין מחפשת אחריהן ובפעם השנייה היא הורגת בטעות את בנו של הפושע...

ברצוני לציין את הופעתו של כריסטופר מלוני כרוג'ר סימונס, שמנסה לעזור להן ואף צועד עימן בג'ונגלים, עד שהם מגיעים למקום גבוה והוא מנסה לעבור בעזרת ענף ארוך, שנקרע והוא נופל ונעלם והן נותרו שוב לבד.

גם אחיה של אמילי, המוזר והאגורופובי, שאינו יוצא מהבית (אייק ברינהולץ) נבהל מהמצב ומבקש לעזור, והוא יוצא עם תלבושת מצחיקה שמכסה את כולו עם איש משרד החוץ ובסוף הם מוצאים אותן.

שתי לסביות - רות (וונדה סייקס) ובארב (ג'ואן קיוזק), ששירתה בכוחות המיוחדים בצבא, וכדי שלא תגלה סודות, היא כורתת לעצמה את הלשון, חוברות אליהן במלון עם רצון עז להגן עליהן. הן משאירות לאמילי ולינדה מספר טלפון, אך כשמתקשרים מסתבר שעם כול הכישורים שלהן, אין להן מזל, וכשבורחות נוחתות על משאית, שנוסעת רחוק, בלעדי אלה שרצו לעזור.

עוד קטע מצחיק עד דמעות הוא הגעתן לכפר מוזר, ורופא כפרי מגלה לאמילי תולעת במעיים ומפתה אותה לצאת בעזרת בשר.

בסופו של דבר האם והבת מתחברות ומתקשרות, וגם האח המוזר שדאג להן. לינדה הופכת לטיפוס יותר קליל ואוהב לבלות ואמילי נהנית בחברת אימה.

סרט קליל ומצחיק עד דמעות, טוב לצפות בו בלילות חורף קרים.


ראה עוד:

איימי שומר





bottom of page