ביקורת סרט: ארץ הפלאות של ווילי, במאי: קווין לואיס, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: ארץ הפלאות של ווילי, במאי: קווין לואיס, 2021

ניקולס קייג', הפך מכוכב מוביל, לאדם שמשחק בכל סרט, לא משנה מה האיכות שלו. לאחר סדרת כישלונות ארוכה, מגיע "ארץ הפלאות של ווילי". הסרט הצליח יחסית בקופות בארה"ב, למרות שהוא רחוק מלהיות יצירת מופת, מפחיד או מצחיק.

הסרט מתאר זר מסתורי (ניקולס קייג'), שמגיע לעיירה, ומכוניתו מתקלקלת. הוא מקבל הצעת עבודה חסרת תקדים, לשמור לילה אחד על מקום קריפי, בשם - ארץ הפלאות של ווילי, ולמחרת המכונית תתוקן. ההצעה תמוהה, אבל קייג' האמיץ תופס אותה בשתי ידיים. מהצד השני, חבורת צעירים מנסה להשמיד את המקום, בו שולטות מפלצות מרושעות בדמות בובות מפחידות במיוחד.

הסרט שואב השראה מסרטים שונים, אבל לא מצליח ליצור יצירה כיפית ומהנה. קייג' משחק אדם, שמילים הן לא החלק החזק שלו. הוא בקושי מדבר ואנו לא יודעים עליו דבר. הוא מעין קולב אלים עם כישורי קונג פו, שמצד אחד מצליח לפצח בובות שטניות, אבל חושש מעימות עם השריף המזדקנת של העיירה. חבורת הצעירים שמצטרפת אליו פוטוגנית, אבל הדמויות נשארות אניגמטיות ומרוחקות. הבמאי כמעט ולא טורח לשפוך עליהן אור על מנת שנוכל להכיר אותם טוב יותר.

המשחק בינוני במקרה הטוב, זאת אמורה להיות קומדיית אימה, אבל הבדיחות עבשות ולא מצחיקות. קטעי הפעולה נראים חובבניים, כמעט כל סרט אקשן מכיל כוריאוגרפיה טובה יותר. הבובות נראות מיושנות, משהו בסגנון המופע של הבובות בשנות ה-90 באילת. בשל הגיחוך אין ולו קטע אחד מקפיץ או מפחיד במיוחד. גם הברוטאליות לא מספיק אסטטית או הופכת את הקיבה, המראה המלאכותי מפריע מאוד להיכנס לאווירה שאמורה להיות מצמררת.

גם התעלומה שרודפת את המקום, די צפויה ולא מאתגרת. שחקני המשנה בינוניים ולא מעניינים, יש מעט מאוד נקודות אור בסרט. אולי נקודת האור היחידה, שהוא פחות גרוע מהסרטים האחרים של קייג'. יש כמה רגעים של חסד, בהם יש משחק סביר וקטעי סלאשינג שראויים לסרט אימה בעידן המודרני.

למרות זאת, הרוב נראה זול וחובבני, קייג' יכול לשחק טוב יותר, ולתת למעריציו מעט נחת אחרי שנים רבות של אכזבות קופתיות ואומנותיות.



bottom of page