ביקורת סרט: אדמה רחוקה, במאית : רובין רייט, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: אדמה רחוקה, במאית : רובין רייט, 2021

עודכן: 28 במרץ 2023

הסרט "אדמה רחוקה" בבימויה ובמשחקה של השחקנית רובין רייט, שמגלמת את אידי, אישה שחשה שחרב עליה עולמה לאחר שנותרה לבד ממשפחתה הקודמת. היא בודדה, למרות שיש לה אחות, אמה (קים דיקנס). לאחר שכבר החליטה אולי להתאבד, אחותה מבקשת שלא תעשה זאת למענה.


אידי מחליטה, שאם לא תראה בני אדם ותשהה במקום מבודד, בטבע, אולי זה יעזור לה להתאושש ולחזור לחיים. היא מוצאת בקתה מבודדת ביער בוויאומינג, קונה מצרכים ועוד דברים, שאולי יעזרו לה לחיות ועוברת להתגורר בבקתה באמצע שום מקום, כאשר השכנים הכי קרובים אליה הם האינדיאנים.


מאחר שאידי לא מכירה את החיים ללא טלפון נייד, ללא רכב, ורק עם כמות מצומצמת של שימורים, היא נכנסת לקשיים. בקיץ אפשר ללכת לנהר ולהביא מים, כי אין מים זורמים במקום. אבל החורף מאוד קשה. יש סופות שלגים איומות. היא אפילו לא יודעת איך לחטוב עצים לחימום. יום אחד מגיע למקום דוב, שהיא מתחבאת מפניו, אך הוא מחסל את שאריות האוכל שנותרו לה.


ברגע שהיא במצב של התייבשות וכמעט מתה והיא בעילפון, מגיע אליה צייד בשם מיגל (דמיאל ביכיר), שראה שקודם יצא עשן מהארובה בבקתה וכעת הוא הפסיק. לכן הוא הגיע לברר מה קורה. הוא מוצא את אידי על סף המוות ומביא את אלווה (שרה דאון פלדג'), שהיא אחות ממוצא אינדיאני. היא רוצה להביא את אידי לבית החולים, אך היא מסרבת בתוקף. אלווה מביאה לאידי אינפוזיה במקום, עוזרת לה להתרחץ, נותנת הוראות מה היא יכולה לאכול וכך היא מתאוששת ומבריאה.


אידי מבהירה למיגל, שהיא רוצה להיות לבד, בלי ידיעות חיצוניות. הוא נענה לבקשתה, אבל מבקש ללמד אותה כיצד חיים במקום כזה מבודד. הוא מלמד אותה לצוד, לגדל ירקות, לשים מלכודות, תיקונים בבקתה ועוד. הוא מביא איתו כלב והיא מתיידדת איתו.


יום אחד מיגל אומר לה, שהוא יוצא לזמן ארוך ולא יודע מתי יחזור ומשאיר אצלה את הכלב. הזמן עובר. היא מסתדרת כבר מבחינת אוכל ומים והכלב משמש לה כחברה. אבל, אידי מרגישה שכבר המון זמן מיגל חסר והיא מחליטה לרדת לכפר לראות מה שלומו.


אידי והכלב הולכים בדרך הארוכה לכפר הקרוב וצץ לה רעיון לגשת לבית החולים המקומי למצוא את אלווה, האחות, והיא בוודאי תדע מה קרה למיגל. באמת, אלווה מופתעת לראות את אידי, אך לוקחת אותה לביתו של מיגל. היא מגלה שהוא שוכב במיטה, יש לו סרטן בגרון במצב סופני. מיגל שמח מאוד לראות את אידי ואפילו התערב עם קרוביו שתגיע לראותו. הוא סיפר בעבר לאידי שאשתו ובתו נהרגו, וכעת מתוודה כי הוא היה הנהג לאחר שנהג שיכור ולכן הוא ביקש לעזור למישהו כי לכפר על רגשות האשמה שלו. אידי מתוודה שהיה לה בעל ובן, אך הם נהרגו ביריות בעת מסיבה. היא מודה לו על עזרתו ובכך שהחזיר אותה לחיים ולרצון לחיות.


בסוף אידי מתקשרת לאחותה וכנראה תחזור לציביליזציה.


אנו רואים בסרט "אדמה רחוקה" שתי נפשות אבודות, שהאחת מוצאת מזור בעזרה של השניה. מיגל אמנם עומד לסיים את חייו, אבל בהשלמה ובשלווה לאחר שעזר לאידי לחזור לחיים. אידי, ללא ידיעתה, לומדת ממנו המון ומתחילה לעמוד בזכות עצמה בתנאים הקשים בהם נמצאה. האחד מסיים את חייו והשנייה - ממשיכה בחייה לאחר שהצליחה להתאושש.


הסרט "אדמה רחוקה" הוא סרט מאוד מרגש ונוגע ללב. שחקנים מעולים ונופים ציוריים ויפהפיים. כדאי מאוד לצפות בו.



ראה גם:

786 צפיות0 תגובות
bottom of page