ביקורת סדרה: תהילת הנקמה, יוצרת: קים יון סוק, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: תהילת הנקמה, יוצרת: קים יון סוק, 2022

דרום קוריאה היא סימן מסחרי לסחורה איכותית, שחלקה הצליח מעל למשוער, כדוגמת "משחקי הדיונון" ו"בורדרלנד".


בסדרה "תהילת הנקמה" מדובר על תלמידת תיכון בשם מון דונג יון (סונג הי קיו), שמתעללים בה בצורה אכזרית בתיכון והיא מרכיבה תוכנית נקמה מתוחכמת ואכזרית במיוחד. היא הופכת זאת לדרך חיים, המחיר שהיא משלמת הוא לא פשוט.


למרות שהעלילה בנאלית לחלוטין, עדיין יש כאן איכויות, שלא בהכרח נמצא בתוכנית מערבית. הדמויות רציניות לחלוטין והשפה מאוד נוקשה. גם רמת הרגישות שונה ממה שאנו מכירים. אבל, יש כאן תחכום ותרבות שמקדשת צדק, מה שהופך את העניין להרבה יותר מעניין.


יש הרבה מאוד טוויסטים מעניינים ופיתולי עלילה ממש לא צפויים. למרות שלא כל הדמויות מעניינות באותה מידה, ויש רגעים די מטופשים, שמוגשים ברצינות תהומית, עדיין הוויזואליות המהממת יוצרת חוויה מרגשת וייחודית.


דרום קוריאה משלמת סכומים עצומים על יצירת תוכן והיא מצליחה להפיץ כמויות עצומות של תכנים איכותיים. אין הרבה מדינות שהצליחו בזמן קצר להפוך למותג עולמי, הכול בזכות היכולת המרשימה לקחת תכנים בנאליים ולהפוך אותן ליצירות מקוריות.


ראינו הרבה מאוד סדרות של נקמה, בריונות בתיכון, ככה שאין בסדרה "תהילת הנקמה" ממש חידושים מרעישים. למרות זאת, היכולת לקחת משהו צפוי לחלוטין ועדיין ליצור חומרים מפתיעים ומפותלים שמורה אך ורק להם.



ראה גם:

bottom of page