ביקורת סדרה: שמי הלילה, יוצר: הולדן מילר, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: שמי הלילה, יוצר: הולדן מילר, 2022

מדע בדיוני ופנטזיה הם שילובים שהחלו לצבור תאוצה בשנים האחרונות, לאחר שנים ארוכות במחתרת. "שמי הלילה" היא סדרה מחממת לב, שיש בה אלמנטים על טבעיים, אבל היא שמה דגש גדול על הדרמה האנושית ולא רק על פירוטכניקה נטולת אמוציות.

זוג מבוגר (סיסי ספייסק ו-ג'יי קיי סימונס), שכבר מגיע לשלב שהוא צריך למכור את ביתו, מסרב לעשות זאת בשל סוד. במרתף ישנו שער למימד אחר, שמכיל חידות רבות שהם מנסים לפתור כבר שנים. הגבר כבר על סף ייאוש, אולם האישה עדיין מתעקשת להישאר. זהו קונפליקט רב ממדים, בין הרצון להגיע לגדולות ובין השאלה האם להסתפק במעט ולהישאר בצנעה שהגעת אליה בימי חייך.

לצד הדרמה, עלילת המדע הבדיוני הרבה פחות מספקת. היא מסתמכת על קשרים בין איירין, האישה המבוגרת וצעיר שהגיע מהשער ומחזיק סוד בעל משמעות ואישה מארגנטינה שיש לה גם קשר לשער המסתורי.

זאת לא סדרת מדע בדיוני רגילה, עם אין סוף טוויסטים וקצב גבוה. היא אפילו לא מלאת אקשן או אימה, היא פשוט דנה בנושאים חשובים שכולנו עוסקים בהם, כמו משמעות ואובדן. יש בה הרבה מאוד ערפול ולפעמים היא אפילו מייאשת, אבל בסופו של דבר היתרונות עולים בהרבה על החסרונות ולמי שיש סבלנות לעבור לעונה השנייה שתגיע בקרוב, יוכל ליהנות ממנה.



bottom of page