ביקורת סדרה: רשימת חיסול, במאי: אנטואן פוקואה, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: רשימת חיסול, במאי: אנטואן פוקואה, 2022

אמזון פריים מנסה בכוח להיכנס לשוק הסטרימינג הלוהט, הסדרה הזאת מהווה הזדמנות נוספת לדריסת רגל.

הפעם אמזון פריים גייסו את הבמאי אנטואן פוקואה ואת השחקן כריס פראט, אחד מהשחקנים העסוקים בהוליווד. פראט מגלם את ג'יימס ריס, מפקד בצבא ארצות הברית, שהוא וחייליו נופלים קורבן לניסוי סודי, שהתוצאות שלו הרסניות. לאחר שכל משפחתו נרצחת, הוא מחליט לנקום ולחסל את האחראים למחדל.

הסדרה "רשימת חיסול" עובדת היטב. כלומר, לא מבזבזת זמן בדיאלוגים אין סופיים או פלאשבקים משמימים. יש בה הכל, אקשן מצוין, משחק סביר וטוויסטים לא רעים בכלל. אבל, תשע שעות הסדרה הן זמן בו אתם תהיו מותשים ממסע הנקמה של ריס ותרצו במקום לנקום במסך הטלוויזיה.

בסדרה "רשימת חיסול" ריס, הגיבור הראשי, הוא דמות מורכבת. מחד, איש משפחה, לוחם מעולה ומצד שני חסר רחמים כלפי האויבים שלו. הוא סובל מטראומות קשות, התקפי חרדה ופרצי זעם. לרגע הוא ג'ון רמבו, מחסל פלוגות שלמות ומיד לאחר מכן הוא מקבל פלאשבק למשחק כדור עם הבת שלו.

היה יכול להיות מעניין יותר, אם היו מראים כיצד הטראומות השפיעו על חיי המשפחה שלו ולא לתת לו את פרס אב השנה. אבל, פראט מצליח לגלם את הדמות ברצינות הראויה.

הבעיה של "רשימת חיסול", שהיא מתפזרת ליותר מדי כיוונים. היא משתעשעת ברעיון, שריס סובל מבעיות רפואיות והוזה את הסיפור. יש יותר מדי אויבים וקונספירציה סבוכה, שתאבדו את הכיוון אחרי מספר דיאלוגים.

בשלב מסוים התחכום נדחק לטובת הנקמה הברוטאלית. ריס הופך למכונת הרג חסרת רחמים, ברציחות שנראות לפעמים מיותרות לחלוטין. כאן הסדרה מתחילה לאבד כיוון, למרות שכוחה הגדול הוא בסצנות האקשן המצוינות ומושקעות.

לבסוף, מדובר בסדרה טובה, שמצליחה לשלב בין אלמנטים שונים בהצלחה. היא מושקעת מאוד, לעיתים משעממת, אבל לבסוף היא שווה את הזמן שלכם. היא לא תהפוך למוצר הדגל של אמזון פריים, אבל היא כן תוספת משמעותית.


ראה גם:

bottom of page