ביקורת סדרה : ריצ'ר, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה : ריצ'ר, 2022

אמזון פריים היא שחקן משנה בישראל בכל הקשור לשוק הסטרימינג, אולם לאחרונה היא מתחילה לצבור כמויות של תוכן איכותי, שבקרוב הסדרה אודות "שר הטבעות" אמורה להוות הדובדבן שבקצפת.

ריצ'ר היא סדרה מפתיעה, גם בגלל הכוכב שלה אלן ריצ'סון שנראה כמו הענק הירוק בלי הצבע וגם בגלל כתיבה חכמה ונבונה.

ריצ'ר הוא סדרת ספרים ידועה, שעשו בעקבותיה מספר סרטים סבירים שלא עשו יותר מדי רעש. הפעם, לאחר שירות צבאי מרשים לכל הדעות, הוא מגיע לעיירה קטנה בה מתבצע רצח. הוא הופך לחשוד המיידי, אולם בהמשך מתגלה שהוא חף מפשע. הוא מחליט לחקור את העניין ומגלה שיש הרבה יותר ממה שהוא דמיין.

הגבר הבודד שמגיע לעיירה וגואל את אנשיה, נטוע עמוק במסורת האמריקאית. בניגוד לגיבורים אחרים בימינו, ריצ'ר הוא הר של שרירים עם מיומנות גבוהה בכל סוג של אומנות לחימה, הוא מבריק בצורה יוצאת דופן ויש לו חוש לצדק ומוסר. הוא לא רדוף על ידי טראומות או שתיין אובססיבי, כמעט גבר מושלם שמייצג גבריות שכמעט נעלמה מהמסך הקטן.

ריצ'סון עושה את עבודתו היטב, למרות שהוא לא שחקן מדהים או ורסטילי במיוחד. הוא נלחם ביחד עם כמה שוטרים מקומיים בכל העולם, בעלילה שהולכת ומסתבכת, אבל לא הופכת להיות באופן מפתיע הזויה או חסרת היגיון.

"ריצ'ר" היא סדרה מבדרת בסגנון שמעלה ניחוח ישן, אבל המיומנות והכיף שהיא מספקת מחפים על היעדר העומק ושפריצים של דם ואיברים קטועים.



bottom of page