ביקורת סדרה: רוקי בלו, יוצרים: טסי קמרון, מורווין ברבנר, אלן ונסטון, 2010 - 2015
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: רוקי בלו, יוצרים: טסי קמרון, מורווין ברבנר, אלן ונסטון, 2010 - 2015

הסדרה "רוקי בלו"יצא לפני 12 שנים בערך ובשל הצלחתה הרבה הוקרנה במשך 6 עונות רצופות, עד לשנת 2015. יש עוד סדרות על טירונים במשטרה (רוקי=טירון, בלו= כחול, כלומר: טירונים במדים הכחולים של המשטרה). הסדרות הנוספות, כמו: "הטירון" עם נייתן פיליון כטירון ג'ון נולן ואחרים.


יש בסדרה שחקנים מוכרים, שאף נראה אותם בסדרות מאוחרות יותר. הסדרה מתמקדת בעיקר ב-5 שוטרים טירונים שהחלו את עבודתם ביחידה 15 בטורונטו שבקנדה.


מיסי פרגרים מגלמת את אנדריאה "אנדי" מקנאלי. מאוחר יותר נפגוש אותה כמגי ב-F.B.I, עדיין יפהפיה ונראית צעירה. אנדריאה ב"רוקי בלו" היא בתו של בלש ביחידת הרצח ועזב בלית ברירה. תוך כדי עבודה והרצון שלה להוכיח את עצמה, יש לה גם מערכות יחסים עם עמיתיה, כמו הבלש ממחלקת הרצח לוק קלגהאן (אריק ג'ונסון), מאוחר יותר עם סם סווארק (בן באס) ותקופה קצרה עם ניק קולינס (פטר מוני), אך בסופו של דבר היא נישאת לסם סווארק.


גייל פק (שרלוט סאליבן) נכנסה למשטרה כאשר משפחתה נמצאת חזק בתוכה. אימה מפקחת, אביה פקח, אחיה בלש במחלקת הסמים והסנדק שלה הוא מפקד המשטרה. היא בחורה נאה ומנסה להצליח בכוחות עצמה. גם לה יש מספר מערכות יחסים עם עמיתיה. היא יוצאת עם כריס דיאז (טראוויס מילנה), כשנפרדת ממנו חוזרת לניק קולינס (פטר מוני), לו הייתה מאורסת בעבר, אך לאחר שהוא יצא עם אנדי, היא עוזבת אותו. גייל פוגשת את הולי, המומחית לזיהוי פלילי ולסבית מוצהרת, והן מתנשקות.


השחקנית שארלוט סאליבן הופיעה בסרטים רבים ובטלוויזיה, בין היתר בשיקגו פייר, ואחרים.


טרייסי נאש מגולמת בידי השחקנית אנוקה אוקומה. טרייסי היא כהת עור ואם חד הורית לילד בשם ליאו, שנולד כשעדיין למדה בתיכון. היא מאוד אחראית ומעשית ועוזרת לחבריה. הדבר החשוב לה ביותר הוא בנה והיא מנסה לשלב בין ההורות לעבודה. היא יוצאת עם הבלש ג'רי ברבר (נועם ג'נקינס), אך הוא נרצח מאוחר יותר. היא מתחילה לצאת עם סטיב פק (אדם מקדונלד), אחיה של גייל, אך כשהתגלה שהוא מעורב בשחיתות היא נפרדת ממנו. בסופו של דבר רצינותה ועבודתה הטובה הביאו אותה לתפיד של ראש אגף נשק וכנופיות.


עוד אחד מהטירונים הוא דב אפשטיין (גרגורי סמית). הוא בא ממשפחה בעייתית, כאשר הוריו היו היפים ואחיו אדם התאבד. הוא קיבל חינוך פרטי שמומן על יד סבתו. הוא מנסה להתערב בכל דבר. חברו של כריס דיאז (טרוויס מילנה) ומתגורר איתו. מאוחר יותר גם גייל עוברת להתגורר עימם. הוא יוצא עם סו טראן (מאיקו נגויין), אך עוזב אותה ויוצא עם אחרות. בסופו של דבר הוא מקבל תפקיד של בלש.


כריס דיאז (טרוויס מילנה) עובד בצורה הנכונה ביותר לדעתו, ממלא פקודות , אך לא טיפוס יוזם. הוא נכנס למערכת יחסים עם גייל פק, אך היא מסתיימת כאשר הוא מגלה על השחיתות של אחיה והקשר שקשרה עם דב אפשטיין.הוא מגלה באקראי שהוא אב לכריסטיאן מחברתו לשעבר דניז, שבהתחלה לא גילתה לו, והדבר משפיע מאוד עליו ועל פעולותיו. הוא גם מתמכר לקוקאין, אבל מצליח להיגמל.


בסדרה שחקנים רבים וטובים והרבה טוויסטים מעניינים. היא נמשכה מספר שנים והצליחה מאוד. אחריה יצאו עוד סדרות רבות על משטרה, F.B.I, NCIS ואחרים. למרות שעברו מספר שנים מאז סיום הסדרה עדיין נעים לצפות בה וליהנות.



ראה גם:


bottom of page