ביקורת סדרה: קפיטני, יוצר: טיירי פאבר, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: קפיטני, יוצר: טיירי פאבר, 2022

סדרת המתח החדשה "קפיטני" מגיעה מלוכסמבורג. גם מהארץ הקטנה הוציאו סדרת מתח מתוחכמת עם בלש בשם לוק קפיטני (לוק שילץ), שאינו בן המקום. הוא חש שהקהילה הסגורה והמאוחדת בכפר הקטן מנספילד לא מספיק משתפת איתו פעולה. האנשים יודעים יותר ממה שהם מוכנים לומר ולכן החקירה מאוד קשה.

הסיפור הוא, שקפיטני מגיע לחקור מוות של נערה בת 15, אחת מתאומות, שנמצאה ביער ומותה נחשד לרצח ונראה שגופתה הוזזה למקום בו נמצאה. ליד הגופה נמצאה שקית עם כדורים ממכרים. לכן קפיטני זקוק למישהי שמכירה את המנטליות המקומית כדי שתעזור לו, והוא נעזר בשוטרת אלזה ליי (סופי מוסל).

הנערה שנמצאה מתה היא ג'ני (ג'יל דברסית) ואחותה התאומה טניה נעדרת. האם חשה ברע ומאושפזת בבית החולים. בעלה ואביהם החורג של התאומות רוב (ראול שלכטר) מתאבד, ואביהם הביולוגי מיק (ז'ול ורנר) נמצא עדיין במערכת יחסים עם האם, בנוסף עם עוד מספר נשים. עוד אדם נכה, שקשה לו לדבר נראה שהוא ראה משהו, אך לא יכול לבטא את עצמו הוא אוש (לוק פייט), למעשה שוטה הכפר, שכולם דואגים לו, בעיקר הכומר המקומי.

ביער בו נמצאה הגופה חיילים עורכים תמרונים, וקפיטני חושד שאולי מישהו מהם קשור למעשה הרצח. אלזה, השוטרת, עוזרת לו, אך היא נמצאת במערכת יחסים עם אחד מהחיילים סטיב וייס (קונסטנטין רומפלנגן). היא גם בקשרים אישיים עם אנשי הכפר, כולל מנהל בית הספר ווייריך (ז'אן פול מייס) וראש העיר פייר רומס (ג'מפ שוסטר). לכן, קפיטני צריך לחשוב בעצמו על החקירות השונות שלהם. בהתחלה מנהל בית הספר מכחיש את בעיית הסמים במקום, אך בסוף נכנע ומודה שהבעיה רצינית ביותר. כך גם ראש העיר, שמיזוג 3 כפרים מקומיים מאוד מעסיק אותו, כי הוא מעוניין להיות ראש הכפרים לאחר המיזוג.

בסופו של דבר העלומה נפתרת, כאשר בדרך יש הרבה ספוילרים, חיילים, סמים ועוד. הסיום די מפתיע ומעניין. כדאי לצפות. אכן, אוש ראה את המתרחש שכן הוא הסתובב ביער, אך כאמור, הדיבור קשה עליו.

סדרה מעניינת כאשר כל פרק נמשך שחצי שעה בלבד. אפשר לצפות בבינג', יש בה גם הומור בין המתח, הרבה הפתעות מחכות.


ראה עוד:

הסרט סנטינל



bottom of page