ביקורת סדרה: סודות בחצר האחורית , במאי: וויל שארפ, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: סודות בחצר האחורית , במאי: וויל שארפ, 2022

מערכת המשפט עומדת במרכזן של סדרות רבות. גם מי שלא נתקל בהן מעולם, יש מושג איך הן מתנהלות. אותן סדרות מלמדות אותנו, שהצדק הוא סלקטיבי ולא תמיד האמת מנצחת.

הסדרה "סודות בחצר האחורית" לוקחת הנרטיב ודוחפת אותו קדימה אל עבר שלמות. על פניו הסדרה פשוטה מאוד. מתואר צמד בשם סוזן (אוליביה קולמן) וכריסטופר (דיוויד טוליס), שרצח את הוריו וקבר אותם בחצר האחורית. הם ירשו את הונם, ברחו לצרפת, אבל טעויות שעשו בדרך הביאו את הרשויות לעצור אותם. למרות שזה נראה פשוט, זה ממש לא. הסדרה מתעתעת בנו כל הזמן ושואלת: האם מה שנראה ברור מאליו הוא באמת כזה?

סופו של הסיפור הוא הרשעת הזוג ושליחתו ל-25 שנות מאסר. אולם, השאלה האם נעשה כאן צדק? הנרטיב מציג לנו עובדות ופרשנויות הנוטות לנוע לכל הכיוונים, מבלי שהצופה יכול לדעת מה האמת המוחלטת. עולות הרבה שאלות, אבל אין גם תשובות, כך שבעצם כל תשובה יכולה להיות נכונה.

לצד הטריק הקולנועי, אנו נהנים גם ממשחק משובח של כל הדמויות. זהו משחק מאופק, שקול, שמאוד מתאים לעלילה. אין כאן רעים וטובים, אפילו השוטרים והחוקרים לא יוצאים מושחתים או קלוקלים.

הסדרה מנסה לטעון שיש מקרים, בהם כל הנתונים נגדך ולפני שהחל אפילו המשפט, אתה כבר הורשעת.

הבעיה בסדרה, שהסוף ידוע כבר בהתחלה, ואלמנט המתח הולך ודועך. כל הטריקים, השכבות הבלתי נגמרות של הסיפור נמאסות אחרי פרק שניים. לכן לבסוף לא ממש אכפת לנו מה קורה בסוף והפענוח, שאפשר להתווכח על האמיתות שלו, כבר לא מעניין.

למרות זאת, מדובר על סדרה מעניינת, שמוסיפה עניין לז'אנר הפשע האמיתי, שכבר הפך לתופעה קולנועית רחבה.


ראה גם:

bottom of page