ביקורת סדרה: לבשל בכל מחיר, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: לבשל בכל מחיר, 2022

התכנית "לבשל בכל מחיר" היא תוכנית על בישול ואוכל, אך הקונספט בה מעט שונה. בכל תוכנית יש שף מומחה לנושא מסוים ובעל שם בתחומו. יש שלושה משתתפים ומכירה פומבית על הקלושים ובתוכם הפתעות. הקלוש הראשון מכיל אוכל הכי יוקרתי וכמובן שסכום הכסף עבורו הכי גבוה, יש הכי פשוט עם סכום הכסף הנמוך ביותר ובאמצע - קופסת הפתעה, שלא ברור מה נמצא בה. כל משתתף מקבל 25,000 דולאר והוא צריך לתת הצעת מחיר גם בהתחלה וגם באמצע מכניסים עוד מרכיבים חיוניים. הכסף שנשאר להם הולך למנצח בתכנית, עליו מחליט השף באותה התכנית.


הנושאים מגוונים מאוד: אוכל אסייתי, דיינר אמריקני, אוכל אמריקני דרומי, ברביקיו, אוכל איטלקי, אוכל מקסיקני, פיוז'ן, בוהוריים.


בכל תוכנית השף המומחה מרכיב את הקופסאות ומעביר למשתתפים. יש המון מאכלים שהם לא מכירים ודרושה מהם הרבה יצירתיות. לדוגמא: בארוחת הבוהוריים נותנים לאחת המשתתפות - ביצת יען... אין לה מושג מה לעשות איתה, ובסופו של דבר היא לא משתמשת בה. בתכנית אחרת אחת המשתתפות מקבלת בשר ארנב, וממש לא נעים לה להשתמש בו. אך, כאשר מכניסים באמצע חזה עוף, היא מוכנה לתת כל מחיר על מנת לקבל אותו, ואז השתמשה בו ולא בארנב.


אם המשתתפים רוצים מרכיב מסוים, הם נלחמים עליו ויש מחירים ממש מגוחכים. על קייל מישהו שילם 5,500 דולאר - הקייל הכי יקר בעולם.


הסדרה "לבשל בכל מחיר", מלבד כישורי הבישול והיצירתיות של המשתתפים, הם אמורים להחליט במהירות מה הם רוצים ברגע שמכניסים מרכיבים נוספים. יש מכירה פומבית, הם נלחמים על המצרכים בצורה מבדרת. היפה בתכנית הוא, שנראה שהקופסה עם המרכיבים הטובים יכולה לנצח, אך מסתבר שזה לא תמיד נכון, והרבה פעמים זכו אלה עם הקופסה החסכונית, שהיו עם דמיון וידע רבים, וגם ניצלו את הסכום היותר גבוה שנשאר להם להשלים מאוחר יותר.


תוכנית קטנה וחביבה, שנחמד לצפות בה. מלבד כישרון בישול אפשר לחוש את התחרותיות של המשתתפים השונים. זה מבדר וגם מכיר לנו כול מיני מאכלים מוזרים שלא הכרנו, כמו: בשר תנין, ביצת בת יענה וכדומה.



ראה גם:

הסרט דלישס

bottom of page