ביקורת סדרה: ילדות סכסכניות, בימוי: טליה לביא, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: ילדות סכסכניות, בימוי: טליה לביא, 2021

אנו נמצאים בתקופה טובה בכל הקשור לסדרות ישראליות. הרבה הפקות מקור מציפות את חברות הכבלים והלווין. הסדרות שמות דגש על נושאים בישראל שאנו רואים כמובנים מאליהם, הסגנון הוולגרי הופך אותן למקוריות ורעננות.

הסדרה "ילדות סכסכניות" עוקב אחר סטודנטית לרפואה מורדת, בשם ליהי (מאיה לנדסמן), שמגיעה מבית שמרני ומתקשה להתמודד עם עובדת היותה לסבית פורצת גבולות. היא מגיעה לתל אביב ושם מכירה דתייה לשעבר בשם לאה (עינת הולנד), שלא מתרגשת משום פרובוקציה. נוצרת ביניהן חברות אמת, שמנסה לשרוד בעולם שמרני וחומרי מאוד.

הדיאלוגים מאוד אותנטיים ומצחיקים. בין הנשים נוצרת חברות אמת שנראית כל כך משכנעת על המסך. זאת מעין סדרה סיינפלדית, שלוקחת את ההומור היהודי לשלב הבא, ממבט ציני מלא ניואנסים, על כל מה שמסביב.

הוט מצליחה ליצור סדרת מקור נהדרת, המסתמנת כאחת משתי היצרניות הטובות שיש כרגע בשוק. למרות שאין בסדרה כוכבים גדולים או שמות מוכרים מדי, עדיין "ילדות סכסכניות" מצליחה להתבלט כאחד מהחומרים המקוריים שנראו לאחרונה. למרות הציניות, שמקשה לפעמים להתחבר לדמויות, עדיין התסריט כתוב היטב ופוגע בול בנקודות הרגישות של הישראליות.



bottom of page