ביקורת סדרה: וויל טרנט, יוצרים: ליז הלדנס, דניאל ט. טומסן, קארין סלוטר, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: וויל טרנט, יוצרים: ליז הלדנס, דניאל ט. טומסן, קארין סלוטר, 2023

לאחרונה עלתה סדרה מצוינת בדיסני פלוס. הסדרה עוסקת בסוכן מיוחד בשם וויל טרנט (רמון רודריגז), שהוא לא אדם רגיל מן השורה, אלא אדם מיוחד במינו ולכן הוא מושך אליו הרבה שנאה ואש מהקולגות שלו.


העלילה מתרחשת בג'ורג'יה, ובה מתואר כי וויל טרנט נעזב בינקותו ועבר לגור בבתי יתומים, שם סבל מאוד. אנחנו רואים את הצלקות הנוראיות כאשר הוא הוריד את חולצתו. בנוסף, הוא גם דיסלקטי ומתקשה לקרוא. אבל, בשל חייו הקשים והבעיות מהן סבל, הוא סיגל לעצמו תכונות מיוחדות וראייה שונה שמאופיינת לו בלבד. כאשר הוא מגיע לזירת פשע, הוא רואה את הדברים בצורה שונה משאר עמיתיו. לכן הצליח בכך לפתור המון תעלומות שהיו בלתי פתורות והוא שיאן הפיצוחים ביחידתו, מה שגורם לקנאה של עמיתיו.


וויל טרנט מזכיר לי את הבלש קולומבו מהעבר. אדם שאיש לא האמין שיש לו כישרון לפתור תעלומות רצח ואחרות, ידע לעשות זאת והצליח כמעט בכל מעשיו. גם וויל טרנט נראה מכונס בעצמו ובלי הרבה ביטחון עצמי. אך, הבוסית שלו - אמנדה ווגנר (סוניה סון) בטוחה שהוא הבלש הכי טוב שלה, עם בעיות מסוימות. היא מצמידה לו בלשית שהיא סומכת עליה, פיית' מיטשל (איאנתה ריצ'רדסון), שמשמשת לו עזרה בתכונות שחסרות, כמו: קריאה. הוא אמנם משתמש בטייפ ומדבר ומתאר את מה שרואה, אך לפעמים זה לא מספיק.


גם בחייו האינטימיים וויל טרנט נמצא בקשר לא מחייב עם אנג'י פולסקי (אריקה כריסטנסן). היא גדלה איתו בבית היתומים בילדותם והם מכירים כבר 25 שנים. היא מכירה אצלו כל צלקת, ולכן הוא לא נרתע ממנה.


כבר בתעלומה הראשונה, כאשר יש חשד לרצח של בת עשירים בידי החבר שלה והאם, שמגלה אותו נאבקת איתו עד שהוא מתגלגל מהמדרגות ומת בסופו של דבר. וויל טרנט סוקר את הזירה וכבר בהתחלה מגלה כי מי שנרצחה היא למעשה חברתה של הנערה והחבר ניסה רק לעזור ונורה ומת למעשה מפצעיו. הבת לדעתו נחטפה וצריך לחפש אחריה. לאחר חקירות נמרצות התעלומה נפתרת ויש שם טוויסט בעלילה, אבל לא נגלה מה קרה, כי זה מעניין ומרתק.


כך מתגלות עוד תעלומות וויל טרנט צופה בזירה ורואה דברים שנעלמו מעיני הבלשים האחרים. גם הרוצחים מתגלים כמי שלא חשדנו בהם.


סדרה חביבה ביותר על בלש אנדרדוג עם כלבת פינצר קטנה עם עיניים גדולות. יש בה מתח, הומור, טוויסטים בעלילה וסופים מפתיעים. מומלץ מאוד לצפות.




bottom of page