ביקורת סדרה: התרסקנו, מפיקים: אולפני אפל, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: התרסקנו, מפיקים: אולפני אפל, 2022

הסדרה "התרסקנו" עוסקת בחברת ההיטק WEWORK.

לאורך השנים ההיי טק נהנה מתדמית נקייה ודי מגניבה. חברה צעירים שרוצים להפוך את העולם למקום טוב יותר, חנונים מוסריים שלא ממש מגיעים לקצוות המוסריים של החוק. ואז הגיע אדם נוימן (ג'ראד לטו), רוב הקוראים מכירים את אדם נוימן, את סיפור נסיקתו והתרסקותו המטאורית שמגיעה לכל דפי העיתונים ברחבי העולם.

הסדרה מציגה אותו כטיפוס שאפתני שלא רואה ממטר את הסביבה שלו. אולם הוא לא הבעיה, אלא סימפטום שלה. הוא מנצל את הבועות הנפערות בעולם הזה, את הצימאון של המשקיעים להשקיע כמעט בכל דבר. הוא טווה חלומות, מוכר אשליות ויש הרבה מאוד כאלה שמעוניינים לקנות את הסחורה שהוא מוכר.

הוא ואשתו רבקה (אן האת'אווי), אשר מוצגים כאנשים נרקיסיסטים ושקרנים, שהצליחו להונות את הסביבה. הוא ממש מתאמץ להגיע לראש הפירמידה תוך כדי שהוא מפזר הרבה מאוד כסף, גלאמר ואשתו נסחפת אחריו אל תוך הזוהר שדבר לא עומד מאחוריו.

ניתן להבין כי שמצד אחד הם טיפוסים רוחניים, אולם מצד שני הם נפטרים מאנשים האחד אחרי השני במהירות ובאכזריות בלתי רגילה.

הסדרה זורמת, אמיתית ומציגה בצורה בלתי מתפשרת את העולם של ההיי טק דווקא בצורה מאוד לא סימפטית וסודקת את ההילה האולי מוגזמת שעומדת מאחוריה.



bottom of page