ביקורת סדרה: השטן באוהיו, יוצרת: דריה פולטין, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: השטן באוהיו, יוצרת: דריה פולטין, 2022

למרות השם המאיים, הסדרה החדשה של נטפליקס "השטן באוהיו" לא מפחידה במיוחד. העלילה עוקבת אחרי בחורה צעירה (מדליין ארתור), שברחה מכת מאיימת ושטנית, שנמצאת באזור נידח באוהיו. הגורל שיחק לה והיא הצליחה לברוח מהסוגדים השטניים. רופאה ד"ר סוזאן מאתיס (אמילי דשנל) שמרחמת על הצעירה, החליטה לאמץ אותה, לאחר ששום משפחה לא מעוניינת לצרף אותה.

מכאן העלילה בסדרה "השטן מאוהיו" מתחילה להתפזר לעלילות משנה, שחלקן לא קשורות כלל לעלילה הראשית. הסדרה "השטן מאוהיו" נותנת יותר מדי תשומת לב לדמויות המשנה, מה שפוגם בהנאה וההבנה של הסיטואציה. מבין כל הדמויות, פיטר הבלש (סם ייגר) הוא הרלוונטי ביותר, ומנסה לחקור ולעצור את הכת הקטלנית. למרות שהכתיבה קלישאתית ונוראית, עדיין הסדרה "השטן מאוהיו" מצליחה לספק כמה רגעים מותחים ומעניינים.

הסדרה "השטן מאוהיו" מלאה במסתורין. היא מצליחה לפזר מספיק ערפל ולנטוע בלב הצופים סימני שאלה לגבי הדמויות הראשיות. היא כלל לא ברוטאלית, ולכן אלו שנרתעים מאלימות גרפית, יכולים לצפות בה בלב שקט.

הנקודה המרכזית שהסדרה "השטן מאוהיו" רוצה להעביר היא את תחושת האימה והפחד שאמורה לנטוע בלב הצופים ובכך היא כושלת. היא מהווה אכזבה לצד הציפיות שעוררה.

חבל שהסדרה "השטן מאוהיו" לא מאוזנת. לצד רגעים מאוד אפקטיביים, היא סובלת מיותר מדי עלילות משנה ורגעים מתים. כתיבה ממוקדת יותר והוספת בשר ורגעים מקפיצים, היו משדרגים אותה. אבל, התוצאה הסופית היא די חלבית, ולא מצליחה להצטיין, כמו הרבה מאוד תכנים שנמצאים בשולי הספרייה של ענקית הסטרימינג נטפליקס.


ראה גם:

bottom of page