top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: העות'מאנים לידתה של אימפריה, עונה שנייה, נטפליקס, במאי: אימרה שאהין, 2022

לאחר עונה שנייה בינונית, מגיעה העונה השנייה ההיסטורית המצוינת של "העות'מאנים לידתה של אימפריה", שמספרת את אחד מהסיפורים הגדולים ביותר בהיסטוריה, ההתנגשות בין ולאד צ'אפש, הלוא הוא דרקולה (דניאל נוטה), שיהפוך ברבות השנים לדרקולה - הדמות ספרותית אצל בראם סטוקר, לבין מהמט המפואר (קאם איגיט אוזומוגלו), אחד מהסולטאנים החזקים בהיסטוריה.


ולאד צ'אפש - דרקולה, היה נסיך ולאכי אכזרי במיוחד, שנטל חלק במלחמה ארוכת השנים בין נוצרים למוסלמים. כשהיה נער היה שבוי אצל התורכים ביחד עם אחיו ראדו, המכונה "היפה", עד לשחרורו בשל שבועת נאמנות. דרקולה חזר בו משבועת הנאמנות ויצא למלחמה צלבנית כנגד מהמט, שהיה חברו לאורך ילדותו.


הסדרה "העות'מאנים לידתה של אימפריה" עוקבת אחרי סיפור חייו של דראקולה ומלחמתו כנגד מהמט, באמצעות קטעים מבוימים היטב, עם דיאלוגים סבירים ותקציב הפקה גבוה במיוחד. לצידם יש קטעי קריינות ופרשנות היסטורית, שנותנת פרשנות מעניינת ועמוקה למאבק האיתנים. השילוב, המוזר לעיתים, דווקא מצליח לתת זווית מעניינת לסיפור ההיסטורי המרתק והממגנט בין שני האישים.


זהו משחק שח מט היסטורי, שגדול מכל תסריט שניתן לכתוב. שתי דמויות, שתיהן מלאות אגו ואכזריות בלתי נתפסת לימינו. למרות שהמשחק לא מצוין, עדיין השחזור באמצעות השחקנים הוא מוקפד, טוב ואפילו ברוטאלי. זה נותן ממד נוסף לדור הצעיר, שיכול ללמוד היסטוריה בצורה מרתקת וויזואלית ולא מתוך ספרים, שכבר מרוחקים ומיושנים לציבור הולך וגדל.


יש לקוות שפרויקטים נוספים כאלה יצוצו בעתיד. זה נותן שילוב בין המציאות והקולנוע, שהופך את המילים היבשות למיצג מרהיב, שקשה להתעלם ממנו. נטפליקס עושים זאת מסיבות מסחריות, אבל עדיין זה נותן דחיפה למקצוע שהופך יותר ויותר ללא רלוונטי בשנים האחרונות.



bottom of page