ביקורת סדרה: המשובשים, בימוי: דניס היטון, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: המשובשים, בימוי: דניס היטון, 2022

בסדרה "המשובשים" שלושה צעירים, אבי (ריהאנה ג'אגפאל), חואן (אינאקי גודוי) וטילדה ( מורגן טיילור) עוברים ניסוי גנטי מוזר, שאמור לספק תוצאות מרהיבות, אולם הוא משתבש ונותן להם כוחות על. הם מחליטים למצוא את האחראי ולמצוא תרופה. תופעות הלוואי תוקפות אותם מכל פינה, מה יבוא קודם: הטיפול או חייהם. הצעירים הללו הם קלישאות של כל דרמת התבגרות שראינו בעבר, החכמה משנה הצורה והרוקרית הנועזת.


באופן מפתיע, אין הרבה אקשן בסדרה "המשובשים", אלא בעיקר מתח, חקר וגילוי תעלומה. יש כאן ניסוי לחקות את "אקדמית המטריה" באווירה וברעיונות המקוריים, ובכלל הפרק הראשון הוא די קצבי ומוצלח. הוא מלא ברעיונות מגניבים, קווי עלילה שיכולים להתפתח למשהו מעניין ודמויות שהן קלישאות אבל אפשר להתחבר אליהן.


למרות ההבטחה, הסדרה "המשובשים" מקדישה יותר מדי זמן לדיבורים מדעיים, שרוב הצופים לא מבינים. שיחות על חומר גנטי וניסויים, שמבזבזים זמן ארוך על חומר מדעי ברמה של חוג באוניברסיטה. לאחר מכן, הם משתחררים מהנרטיב המעיק של לדבר על תקלות חלבון ומצליחים להכניס לא מעט הומור ורגעי גועל לסדרה, מה שבהחלט משפר את המצב.


המשחק של הדמויות לא רע בכלל, אבל האפקטים מיושנים ולא מוצלחים. חלקם נראים זולים וכאלה שיותר מתאימים לתקופה שלפני עשר שנים. הבעיה עיקרית היא, שככל שהסדרה מתקדמת היא מתפזרת ליותר מדי אויבים, דמויות, התפתחותיות עלילתיות, שפשוט אי אפשר לעקוב אחריהן מבלי שהמוח יימס. גם העובדה שהם מתפזרים גיאוגרפית והכימיה בין השחקנים לא מצטיינת, אפשר לומר שמדובר בהחמצה, כי היה לסדרה "המשובשים" הרבה פוטנציאל, אבל חוסר מיקוד ומריחה של הזמן, הפכו אותה לעוד סדרה בינונית של נטפליקס.


ראה גם:

הסרט כוח רעם

הסדרה הוקאיי

bottom of page