ביקורת סדרה: המטופל, דיסני פלוס, יוצרים: ג'ואל פילדס וג'ו ויסברג, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: המטופל, דיסני פלוס, יוצרים: ג'ואל פילדס וג'ו ויסברג, 2022

סטיב קארל התחיל כשחקן קומי מצליח, עם להיטו האלמותי "בתול בן 40". מאז הוא התפתח כשחקן אופי מצליח והסדרה "המטופל" מהווה אולי את שיאו האישי.


הסדרה "המטופל" עוסקת ביחסי פסיכולוג - פציינט באופן מקורי וקיצוני, כאשר היא מפגישה בין מטפל בשם אלן שטראוס (סטיב קארל) לרוצח סדרתי בשם סאם (דומבנאל גליסון).


הסדרה "המטופל" מתחילה מכך, שקארל הפסיכולוג אלן, קשור בשלשלות ולאחר מכן אנו עוקבים אחר הקשר המתהווה בינו לבין סאם - הרוצח הסדרתי. כל פרק הוא בן 22 דקות, קצר מאוד עבור דרמה אפלה ומורטת עצבים. סאם חוטף לא כנקמה, אלא כדי לשפר את התנאים האידיאליים עבור טיפול. הוא רואה באלן מומחה, שיכול לעזור לו ולכן מביע כלפיו הערכה כמו שרק הוא יודע.


יש בסדרה "המטופל" הרבה שאלות פילוסופיות, שנוגעות לנפש האדם, כמו: האם ניתן לתקן אדם שכבר חצה את כל הגבולות? שני השחקנים הראשיים אמנם נמצאים במעט לוקיישנים, אבל הם עושים עבודה נפלאה במותחן מורט עצבים, גם עם סאונד מדויק וקריפי.


מדובר בסדרה "המטופל" על דרמה מצוינת, עם הרבה מאוד רגעים מצמררים, שיש לה הרבה מאוד מה לומר. היא גם קצרה, אז ניתן לסיים אותה מהר יחסית, מה שהופך אותה לצפייה מושלמת גם לרגעים שמשעמם או בסוף שבוע קודר וחורפי.



ראה גם:

הסדרה פני הרוע

bottom of page