ביקורת סדרה: הבלוגריות, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: הבלוגריות, 2021

הרשתות החברתיות עוברות לזירה הישנה, הטלוויזיה. לוקחים מובילי דעת קהל, נותנים להם במה, נושאים לקשקש עליהם, ויש לנו תוכנית. הפאנל של הסדרה "הבלוגריות" מורכב מנשות אינסטגרם ,יפות ומעודכנות, גם אם הידע והרטוריקה לא בשיאם.

הפעם "הבלוגריות" הן חבורת נשים נאות מראה, בשנות העשרים עד לשלושים בחייהן, מובילות חברתיות לפי התקן של השנים האחרונות. אז נמצא כאן כל מה שכביכול מעניין את האישה המודרנית, לבוש, איפור, יחסים, סנדלים ואיך לשפר את דף הנחיתה באינסטגרם.

כולן הומוגניות, נראות טוב, אומרות אמירות במשקל נוצה ומנסות לא לדרוך על יבלות. אין כאן כאלה שיוצאות מהטייפ קאסט שהוט בנו ולכן השיחות נשמעות יבשות ולא מספיק מעניינות. אין התייחסות לענייני היום, פוליטיקה או אפילו מדע, לא מנסים לאתגר את הבלוגריות בנושאים שיכולים להוציא אותן מהשבלונה.

ברור שבנות החבורה אנונימיות עבור מי שלא מתמצא בנבכי הרשת, ולכן הן מאוד מתאמצות לומר משהו מעניין. הבעיה היא, שכמו האבזור של החדר, שהוא אופנתי, יפה, מעודכן, אבל חלול. הוא נראה כמו עשרות חללים מעוצבים אחרים, אין בו אמירה או מקוריות.

להיות מובילת דעת קהל זה יפה, אבל להחזיק עשרים דקות תוכנית באולפן זה שונה. אולי דור צעיר, שזאת מהות העיסוק שלו, יתחבר לתכנים. אבל אלה שמנותקים מהעולמות הללו, ומחפשים אתגר אינטלקטואלי ועומק, יאלצו לחפש בחו"ל את מובילי דעת הקהל, שיוצרים תוכניות אולפן צעירות ובועטות, ומשוחחים אפילו על פוליטיקה וענייני השעה.






bottom of page