ביקורת סדרה: גוף ההוכחה, יוצר: כריסטופר מרפי, 2011 - 2013
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: גוף ההוכחה, יוצר: כריסטופר מרפי, 2011 - 2013

הסדרה "גוף ההוכחה" עוסקת שוב בפתולוגית מבריקה, ד"ר מייגן האנט (דנה דילייני), עם בעיות באישיותה, שהיא מנסה לתקן. מייגן הייתה נוירוכירורגית מבריקה, שעברה תאונת דרכים ונפצעה קשה. לאחר שהחלימה היה לה רעד בידיים, שהפריע לה בעת ניתוח מסובך, והחולה נפטר על מיטת הניתוח. זה השפיע עליה מאוד קשה, אך היא לא רצתה לוותר על מקצוע הרפואה והפכה לפתולוגית המצליחה לקרוא את הגופות ולגלות מי הרוצח.


עם מייגן עובד צוות מדהים, שאוהב אותה ומוכן לקבל למרות ההתנהגות המוזרה שלה לפעמים. המנהלת היפהפיה ד"ר קייט מרפי (ג'רי ריאן), שלמרות שניהלה רומן עם בעלה לשעבר של מייגן, הן חברות והדבר לא פגע בחברותן. עוד עובדים במקום ד"ר איתן גרוס (ג'פרי ארנד), גם בו יש מוזרות, אך הוא מאוד מסור לתפקידו ומגיע למסקנות מבריקות. סגן המנהלת ווינדל מידלברוק (קרטיס ברומפילד), שאוהב להתעסק בכול מיני פגעים, תולעים ושאר דברים מגעילים, שגורמים לו אושר.


למייגן יש בת בשם לייסי פלמינג (מארי מאוזר), שבהתחלה האקס שלה קיבל עליה משמורת מלאה. אך, במסגרת הרצון העז לשיפור, מייגן יוצרת איתה קשר טוב והן שוב מתחברות. היא מתחלקת במשמורת עם בעלה לשעבר. לייסי היא בחורה מקסימה בגיל ההתבגרות, קצת מורדת כמו בנות בגילה, היא חולה בסכרת נעורים ומטופלת. אימה השופטת של מייגן - ג'ואן האנט (ג'ואנה קסידי ) עוזרת לה גם בענייני עבודה וגם בטיפול בלייסי.


הרעיון בסדרה, שגוף האדם, גם כשהוא נפטר והוא גופה, יכול לעזור למי שמיומן להגיע למסקנות מה קרה לו, בעיקר כשמישהו רוצח אותו. מייגן יכולה לגלות, תוך כדי רמזים קטנים, מי הרוצח או הרוצחת.


מייגן עובדת, מלבד עם הצוות של הפתולוגים, גם עם אנשי המשטרה. בסדרה יש 3 עונות, בשתי העונות הראשונות אנשי המשטרה שעוזרים לה הם באד מוריס (ג'ון קרול לינץ') והבלשית המוכשרת סמנתה בייקר (סוניה סון). ביחד הם מגיעים לתוצאות טובות ומועילות ולפיצוח הפשעים. בעונה השלישית מצטרף במקומם ידיד ותיק של מייגן - טומי סוליבן (מארק ואלי), בלש מוכשר שהגיע לפילדלפיה בידיעה שמייגן עובדת שם, על מנת לעבוד איתה.


הסדרה גם מותחת, מעניינת ואף יש בה קורטוב של חוש הומור. השחקנים משחקים נפלא. אנו רואים כול הזמן גופות במצבים שונים, אך מרותקים לסיפורים שנמצאים אחריהן. הכול מוסבר בפרוטרוט ומעניין מאוד.


אמנם הסדרה יצאה לפני שנים רבות, בין השנים 2011 - 2013, אך היא אקטואלית גם בימינו.


ראה גם:

הסדרה דוק מרטין

bottom of page