ביקורת סדרה: אפייה בלתי אפשרית, בהשתתפות: ג'סטין וילמן, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: אפייה בלתי אפשרית, בהשתתפות: ג'סטין וילמן, 2021

הטלוויזיה משופעת בתכניות אוכל רבות בנושאים שונים. התוכנית והסדרה "אפייה בלתי אפשרית" שונה מתוכניות האוכל האחרות, שכן היא לקחה את הנושא לכיוון אחר: שילוב בין הנדסה לקונדיטוריה. בסדרה תחילים תשעה צוותים של אופים, שמורכבים ממהנדס או מהנדסת מנוסים ואופים מומחים, שכבר הוכיחו את עצמם. המשתתפים מקבלים משימות מאוד קשות, שנראות בלתי אפשריות, והם מראים לנו שבעזרת הרבה ידע, דמיון ויכולת, הם מסוגלים להוציא מוצרים אכילים וגם נכונים מבחינה הנדסית. בכל תוכנית יש צוות מנצח שמקבל טיפים שונים באתגר הבא, ולעומת זאת - הצוות המפסיד יוצא מהמשחק.


השופטים גם הם נבחרו בקפידה: ג'ואן צ'אנג - שופטת את האפייה, ד"ר האקים אולוסי - שופט בתחום ההנדסה, ואנדרו סמית, שזכה בתוכנית "בייק אוף בריטניה" גם בתחום האפייה. המנחה הוא ג'סטין ווילמן, שגם מביא קסמים שונים, שמרככים את האווירה המתוחה ומביאים הומור לתוכנית.


כל פרק עוסק בנושא אחר והנושאים הופכים להיות קשים יותר ויותר לאורך שמונת פרקי הסדרה:


פרק 1: בניית סירות אכילות, אשר צפות במים וישוטו חצי מטר ב-45 שניות.


פרק 2: בניית רובוטים לפי דמיונם של המשתתפים שיהיו גם אכילים וגם יעברו מסלול מכשולים מרופד בממתקים שונים, כולל מרשמלו ב-5 דקות.


פרק 3: הפרק עוסק בתגובות שרשרת - לבנות יצירות לפי דמיונם בסגנון מכונת גולדברג, שבסופו של דבר יחשפו עוגה מדהימה.


פרק 4: פרק מאתגר מאוד, בו הקבוצות מתחלקות לשניים ועליהם לעצב ולבנות מסלול של מיני גולף שבו קיימות הכי הרבה יצירות אכילות ועם זאת יהיה כדור אכיל ושאפשר יהיה לשחק גולף. כל קבוצה הורכבה מ-3 זוגות וכל זוג בנה מסלול משלו. השופטים שיחקו וקלעו לגומות ובסוף החליטו על הקבוצה המנצחת ועל הזוג שיעזוב.


פרק 5: פרק על אופנה - על המשתתפים להכין תלבושות מיוחדות ומעניינות ובנוסף - גם אכילות. הדוגמנים שהגיעו הם חלק מהמשתתפים שעזבו.


פרק 6: בנייה של עיר - עם גורד שחקים ועוד אלמנטים, שהכול יהיה אכיל וטעים, בעיקר מג'ינג'רברד. המבנים יצטרכו לעמוד ברעידות אדמה בדרגות שונות ולא להתמוטט.


פרק 7: בניית מכונית אכילה, אך גם עמידה, שאמורה בסופו של דבר, לנסוע 30 מטרים ולהצליח להתנגש בקיר בלי שהבובה שנמצאת במכונית תיפגע.


פרק 8: שני הזוגות שהגיעו לגמר צריכים להכין גשרים חזקים ועמידים, אך גם טעימים לאכילה. הגשר, שנמצא מעל מים, צריך להיפתח באמצע על מנת לאפשר לסירת מפרש לעבור דרכו. יש גם מכונית עם שלט רחוק, ששוקלת 23 ק"ג שאמורה לחצות את הגשר ומאוחר יותר - לשים משקלות עד 70 ק"ג ושהגשר יעמוד במשקל ולא יתמוטט. שני הצוותים מעולים, אך צריך לבחור רק צוות אחד מנצח.




ראה גם:

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page