ביקורת סדרה: אלכסה קרואו, בלשית פרטית, בימוי: לאה פורסל, מאט קינג ואחרים, 2019 - 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: אלכסה קרואו, בלשית פרטית, בימוי: לאה פורסל, מאט קינג ואחרים, 2019 - 2022

עודכן: 22 בספט׳ 2023

הסדרה האוסטרלית "אלכסה קרואו, בלשית פרטית" הגיעה אלינו כאשר היא כבר בעונתה הרביעית. כאן מתחילה העונה הראשונה שלה, בת 10 פרקים, עם זינה לולס כאלכסה קרואו, שוטרת לשעבר, חוקרת, שעוזרת למשטרה לפתור תעלומות רצח שהם לא הצליחו לפתור.


אלכסה קרואו הייתה שוטרת וחוקרת בעבר, אך כאשר עזבה, היא החלה לעזור למשטרה לפענח את הפשעים שהשוטרים לא מצליחים לפתור. היא עובדת עם הבלש הארי הנארה (ברנרד קארי), עם מדיסון פליסיאנו (אבוני וגולנס), שעוזרת לה בחקירותיה. היא האקרית ומומחית במחשבים ויכולה להגיע למקומות שאחרים של מגיעים. אלכסה אוהבת מאוד לאפות לחם והיא מספקת את לחמיה לג'ורג' סתטופולוס (אלכס אנדראס), הבעלים של בית הקפה לידה, ונוצר קשר בינה לבינו.


העונה הראשונה כוללת עשרה פרקים, שכולם עלו למרקע. כול פרק מתחיל בתעלומת רצח ומסתיים עם פיצוח התעלומה. אנו מצפים שגם העונות האחרות יגיעו אלינו.


אלכסה יוצרת קשר עם עובד מין, שמישהי שהייתה איתו בקשר נפלה מהקומה ה-19 בבנין גבוה במרכז העיר ונהרגה. כולם סבורים שהתאבדה או שנפלה במקרה ואלכסה מוכיחה כי הבחור דחף אותה והוא אשם.


לאחר שאדם נמצא מת בחדרו במלון בחדר נעול ואף אחד לא נמצא איתו. המשטרה תוהה איך היורה נכנס וכיצד הצליח לברוח מהחדר הנעול. לאחר חקירות אלכסה מגלה כי בין החדרים היו טפטים מסוגננים. היורה קדחה חור אחד לעין כדי לראות ובחור השני כיוונה את האקדח וירתה בו מהחדר הסמוך ויש לה אפילו ראייה...


מקרה אחר היה כאשר קבוצת רכיבה של גברים ממפעל מסויים יצאה לרכיבה ביחד. אחד מהם, סמנכ"ל הכספים רכב איתם יום אחד, ולפתע קיבל התקף לב ומת בדרך. הרופאים קבעו שזה מוות טבעי, אך אלכסה גילתה כי שמו לו במים צמח רעיל, והוא שגרם לו להתקף הלב.


תלמיד של שפית ידועה, שגם מעבירה שיעורי בישול, נפטר לפתע ולא ברור כיצד. אלכסה נרשמת לשיעורי הבישול שלה ומדיסון חוקרת עליה. אלכסה מגיעה למסקנה כי היא רצחה את התלמיד עם עוף קפוא, השאירה אותו להפשרה ונתנה לתלמידיה לבשל אותו...


אישה צעירה מתה לאחר מה שנראה כתאונת דרכים קטלנית. אלכסה נכנסת לעולם הדוגמנות והזוהר ומגלה כי היא עבדה עם דוגמנית צמרת ידועה. חייהן התערבבו כאשר הדוגמנית הידועה מתקשה להרות והיא תרמה לה את ביציותיה. זאת, עד שהתגלה כי היא חולה בסרטן ובקשה את הביציות חזרה. הייתה שם בחורה נוספת, שביקשה תשומת לב, שמעה את השיחה ביניהן, שלחה הודעה לבחורה להגיע למקום מסוים, וכשהגיעה לשם, דחפה אותה מתחת למכונית גרמה לדריסתה. אלכסה גם גורמת לזיכויה של האישה הדורסת, שאמרה כי ראתה מישהי דוחפת את הבחורה מתחת לגלגלי מכוניתה, אך לא יכלה להוכיח זאת.


איש צעיר נמצא מת בסמטה צדדית בדיוק יום לאחר חתונת אחיו. לאחר שיוצא פודקאסט בנושא, אלכסה נקראת על מנת לבדוק כיצד מת ומי אשם.


אלכסה נקראת לגלות כיצד נהרגה מורתה המועדפת בבית הספר התיכון בו למדה. היא נמצאה מתה ואלכסה נקראת לחקור מה קרה וכיצד מצאה את מותה.


בפרק קצת אפל אלכסה נקראת לחקור כיצד גופת אדם נמצאה בקבר של אדם אחר בבית הלוויות. הדברים משתבשים מעט עבורה, אך לאחר שהיא כמעט מתה בעצמה, אלכסה מתחילה לעכל את מותו של בעלה גארי ולהתחיל להשלים איתו.


פרק עם מיסתורין מתרחש עם מגדת עתידות, שמתקשרת למשטרה ומודיעה כי התרחש רצח. אלכסה מחליטה להוכיח כי מגידי עתידות אינם אמיתיים ויש בהם נוכלות, אך, עליה להוכיח עדיין מספר דברים שאינם מסתדרים עם התיאוריה שלה.


הפרק העשירי והאחרון לעונה הראשונה מתרחש עם מנתחים פלסטיים. מנתחת פלסטית, שמכורה בעצמה לניתוחים כאלה, נמצאת מתה ואלכסה מתחילה לחקור את הנושא, וזאת כאשר היא חושבת על יום הולדתה שעומד להתרחש בקרוב.


סדרה נחמדה מאוד.מתרגלים לתבנית המוכרת שבכול פרק יש תעלומה ופיתרון, כך שגם אם הפסדת פרק אחד, זה לא נורא, כי הם לא ממש קשורים האחד לשני. אנו מחכים לעונות האחרות.











bottom of page