ביקורת סדרה: אהבה של קוסמונאוט, נטפליקס, יוצר: ג'רמי פרופוקוביץ', 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: אהבה של קוסמונאוט, נטפליקס, יוצר: ג'רמי פרופוקוביץ', 2023

עודכן: 26 בפבר׳ 2023

פולין הופכת להיות ספקית תכנים מובילה, לרוב עם ערכי הפקה מדהימים ומשחק טוב. מעניין לראות שבעוד שהוליווד הולכת לכיוון הפנטזיה, פולין דווקא מוציאה תוכניות מדע בדיוני לא רעות בכלל. הסדרות הפוליניות לא מלאות באקשן ותזזיתיות כמו האמריקאיות, אלא מאופקות ונועזות יותר.


אהבה של קוסמונאוט עוסקת במסע של אסטרונאוט, גיבור לאומי שחושבים שהוא אבד בחלל והוא חוזר לאחר 30 שנים. אולם הוא לא הזדקן כלל ואילו הסביבה השתנתה לחלוטין. זה הופך לבוננזה תקשורתית ותאגידים רודפי בצע מנסים לגלות את סודו והוא רק מתעניין בחיים שהוא איבד ושחזור אהבות ישנות.


העלילה נעה בשני כיוונים ושניהם איטיים ומאופקים. זו עלילת מתח מסתורית, עם הרבה מאוד מושגים מדעיים וניסיון ליצור רציונליזציה מדעית. זו לא סדרת אקשן מפוצצת, אלא יש ממדים פילוסופיים ועמוקים יותר.


לכן זה מאוד מפתיע שהסדרה מצליחה אצל הקהיל הישראלי והבינלאומי, שמתמכר לסדרת איכות מאוד פיוטית ואיטית שלא מציעה טוויסטים קיצוניים או רגעים מלאי קלישאות אקשן ופאתוס. זה לא בהכרח סדרת מופת, אבל היא עוסקת בנושאים שכולנו מתעניינים בהם, הרצון לחיות לנצח לצד העובדה שכולם לצידנו מזדקנים ונחלשים. השפעת הזמן על האהבה והרצון של התקשורת לייצר סנסציות בכל מחיר. יש כאן דיון בוגר ומעניין בנושאים מאוד נפיצים.



bottom of page