ביקורת סדרה: אגדת ווקס מכינה, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: אגדת ווקס מכינה, 2022

סדרות פנטזיה רבות עלו ויצאו במהלך השנים, אורקים וגובלינים הם כבר חלק מהנוף ההוליוודי העכשווי. אולם, סדרת אנימציה למבוגרים מדממת ואלימה להחריד היא די נדירה.

הסדרה "אגדת ווקס מכינה" עוקבת אחרי עלילה פשוטה, העוסקת בחבורה של שכירי חרב לא מאוד מוצלחים, שנלחמים בפונדקים ושותים לשוכרה. אולם, עם הזמן הם משתפרים ומתגבשים כקבוצה.

באופן מפתיע, הסדרה היא רעיון שיצרו חברים ששיחקו ביחד מבוכים ודרקונים, ותרגמו את הדמויות שלהם למסך הקטן. הם הגיעו עם ציפיות גבוהות והרבה מאוד מעריצים, והצליחו לתרגם בהצלחה את עולם הפנטזיה העשיר לסטרימינג של אמזון.

הסדרה מצליחה להפתיע עם טוויסטים נהדרים, כתיבה שנונה והרבה מאוד הומור. למרות שהדמויות מעט סטריאוטיפיות וחלקן יותר משעממות מאחרות, הן עדיין מדובבות נפלא וקל מאוד להתחבר אליהן.

המבקרים מאוד אהבו את הסדרה והיא זכתה להצלחה כבירה גם אצלם. הנימה הבוגרת לצד ההומור הציני הביאו רבים לאהוב אותה ברחבי העולם.

ארקיין ואגדת ווקס מכינה מתחילות להראות מגמה של תרגום עולם הפנטזיה לאנימציה בוגרת ומוצלחת. חברות הסטרימינג אוהבות את המודל, הרבה מאוד בשל העובדה שעלות ההפקה שלהן נמוכה והן מושכות קהל יחסית גדול ובעיקר צעיר ומעודכן. נקווה שיבואו סדרות נוספות בסגנון, שכן אמזון מתחילה להוות משקל נגד לנטפליקס בזכות כמה סדרות מקוריות מוצלחות שמשפרות את הארכיון המתגבש וגדל שלה.



bottom of page