ביקור באחוזה של ד"ר חיים ויצמן ואשתו ורה בתוך מכון ויצמן ברחובות
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקור באחוזה של ד"ר חיים ויצמן ואשתו ורה בתוך מכון ויצמן ברחובות

לאחר ביקור באחוזה של ד"ר חיים ויצמן ואשתו ד"ר ורה ויצמן התרשמנו מאוד מאישיותם המיוחדת ומביתם שהיה עשוי בטוב טעם.


על מנת להגיע לאחוזה יש להירשם מראש והסיור בקבוצות. כאשר נכנסים למתחם יש הסברים שמובילים אותך לחנייה מסודרת, עם חץ לכיוון התכנסות המבקרים. יש תשלום סמלי ומיד כניסה לאולם בו נותנים הסברים על ד"ר חיים וד"ר ורה ויצמן. מיד לאחר מכן מקרינים סרט קצר שנותן לנו תמונה על חיי הזוג הנשיאותי הראשון. יש סיור קצר באחוזה ולאחר מכן בתוך ביתם, ששוחזר כולל הרהיטים, כמו שהיה בחייהם.


זה המבנה של האחוזה, שקצת מזכיר אנייה, כולל מספר חלונות עגולים ובריכה לפני הבית בה השתמש הזוג. הבריכה שופצה והעומק נקבע רק למספר ס"מ ואין בה מים.

פינת האוכל האלגנטית ערוכה בטוב טעם


הספרייה עם ספרים בנושאים ובשפות שונות ושולחן הכתיבה עם תמונות בניו ואשתו


חלק מהסלון בו נערכו מסיבות מפוארות

רדיו ופטיפון שפעם היו חדשניים והיום כבר לא מוכרים...

בקומה השנייה - בתום גרם מדרגות מפותל - המיטה של כבוד הנשיא הראשון, המקל והמגבעת שלו


בסיור באחוזה - הסברים על מכונית הלינקולן המפוארת

מכונית הלינקולן המפוארת שנשמרת בתנאים מיוחדים בביתן זכוכית

הסיור מרתק ומעניין, חזרה להיסטוריה של ראשית המדינה שלנו. אנו נוכחים לדעת כמה הנשיא הראשון היה מוכשר - המציא את האצטון, בו השתמשו במלחמת העולם הראשונה, אז התעשר מאוד. האחוזה היא אך ורק מכספו הפרטי. אשתו, שהייתה רופאת ילדים, קיימה אירועים באחוזה לילדים, בעיקר לחולי פוליו וכן התנדבה לארגוני נשים. הם עברו טרגדיה כאשר בנם מייקל (מיכאל), הצעיר משני הבנים, נפל במלחמת העולם השנייה עם מטוסו לים ולא נמצא מעולם. בנו השני - בנג'מין, חי באנגליה וכן נכדו דיוויד, אשר בקרו, אך הם לא רצו לעלות לארץ ולחיות כאן.


האחוזה יפה מאוד ועשויה בטוב טעם. יש בה פריטים יקרים מאוד לאותה התקופה. אך, הכול מכספי בני הזוג והם לא השתמשו במימון המדינה.


חיים ויצמן קבור באחוזה. אשתו ורה נפטרה בלונדון לאחר שנפלה בביקור שם ומצבה הסתבך. היא נקברה לצד בעלה באחוזה. לאחר מות חיים ויצמן בקשה ורה לשנות את המצבה בדומה למצבות בלונדון של החיילים הנעדרים שלא נודע מקום קבורתם על מנת להנציח גם את בנם מייקל.


כדאי מאוד לבקר ולראות את ארץ ישראל הישנה.


bottom of page