באופרה הישראלית - "המדיום" יצירתו הפסיכולוגית הנוקבת של ג'אן קרלו מנוטי
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

באופרה הישראלית - "המדיום" יצירתו הפסיכולוגית הנוקבת של ג'אן קרלו מנוטי

"המדיום"

יצירתו הפסיכולוגית הנוקבת של ג'אן קרלו מנוטי

בבימויה של שירית לי וייס ובניהולה המוסיקלי של יעל קרת

בפורמט אופראי מיוחד במינו:

הקהל יושב על במת האופרה – הכי קרוב שאפשר

למאדאם פלורה ולסיאנסים שהיא עורכת

18-24 במאי על במת האופרה הישראלית בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') תל – אביב


"המדיום" - יצירתו הפסיכולוגית הנוקבת של המלחין האיטלקי/אמריקאי ג'אן קרלו מנוטי, תעלה בתאריכים

18 – 24 במאי על במת האופרה הישראלית בפורמט אופראי מיוחד במינו כאשר הקהל יושב על במת האופרה הכי קרוב לגיבורת האופרה מאדאם פלורה ולסיאנסים שהיא עורכת.


מגבלות הקורונה הביאו את האופרה הישראלית ליצור עבור הפקת האופרה "המדיום" פורמט המייצר סוג שונה לחלוטין של חווית צפייה. גודלה האדיר של במת האופרה מאפשר להקים עליה אולם תיאטרון המיועד ל-250 צופים שיישבו מסביב לזירת ההתרחשות המוסיקלית והתיאטרונית. בדרך זאת נוצרת חווית צפייה אינטימית ושונה לחלוטין מזו המוכרת לנו, המאפשרת לקהל לחוש כאילו הוא עצמו משתתף ב"סיאנסים" של פלורה ובהתרחשות כולה.


האופרה תבוצע בגרסה המיוחדת לשני פסנתרים (יעל קרת ואלכסנדר איבנוב).


את ההפקה הייחודית הזו מביימת שירית לי וייס ויעל קרת היא המנהלת המוסיקלית. . בתפקידים הראשיים: סולניות האופרה שי בלוך (מדאם פלורה) טל גנור (מוניקה) השחקן חנן שוורצברג (טובי). כמו כן זמרי האופרה טל ברגמן, עודד רייך ושקד סטרול.


"המדיום" – של ג'אן קרלו מנוטי, שגם כתב את הליברית ליצירה בשפה האנגלית - עוסקת במערכת יחסים מאוד מורכבת בין אם לבתה, ובין הבת לאהוב ליבה. זוהי מערכת יחסית המבוססת על בריחה מתמדת מאמת כואבת וניסיון להתמודד עם מאוויי נפש המנסים לפרוץ החוצה ללא הצלחה.


פלורה, גיבורת האופרה, היא אישה קשת יום המרוויחה את כספה מעריכת סיאנסים מדומים לבני אדם שילדיהם מתו. בעזרתה של בתה מוניקה, והבחור הצעיר והאילם טובי הגר בביתה, היא עורכת מופעי מרמה זולים, אך מצליחה באמצעותם לטעת תקווה בלבם של אנשים שאיבדו את יקיריהם. פלורה, רדופת השדים האישיים, נשברת בשלב מסוים ומנסה להתוודות על מעשי הרמייה בפני ההורים השכולים, אך הם מתעקשים לדבוק בשקר שמעניק להם את הכוחות להמשיך בחייהם.


מאחורי גבה של האם, מוניקה מאוהבת בטובי האילם שאינו מסוגל להביע את רגשותיו אליה במלים. באריה הגדולה שלה שהיא שרה לצד טובי, היא בעצם שרה גם את המלים שהיא רוצה לשמוע ממנו - הברקה דרמטית-מוסיקלית של מנוטי בעלת עוצמות רגשיות סוחפות.


המדיום

אפרה מאת ג'נקרלו מנוטי

ניהול מוסיקלי: יעל קרת במאית: שירית לי וייס מעצבת תלבושות: מאיה מורן מידר מעצב תאורה: אייל לוי שרון


סולנים: מדאם פלורה: שי בלוך, מצו סופרן מוניקה: טל גנור, סופרן גברת גובינו: טל ברגמן, סופרן מר גובינו: עודד רייך, בריטון גברת נולן: שקד סטרול, סופרן טובי: חנן שוורצברג, שחקן


פסנתרנים: יעל קרת, אלכסנדר איבנוב

השירה באנגלית

תרגום: מיכאל אייזנשטדט

תאריכי מופעים:

18.5.2021 ג' 20:00

19.5.2021 ד 20:00

21.5.2021 ו 13:00

24.5.2021 ב' 20:00


מחיר כרטיס – 180 ₪

האופרה הישראלית

שד' שאול המלך 19 תל-אביב

כרטיסים באתר האינטרנט של האופרה בכתובת www.israel-opera.co.il



קרדיט:

המדיום, צילם: יוסי צבקר


bottom of page