אמיליה- יומן מצולם - התערוכה!
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

אמיליה- יומן מצולם - התערוכה!

אמיליה גוטמן היא אישה בת 86, צעירה ברוחה, מלאת הומור, אופטימית ויצירתית. מאז פרוץ הקורונה היא מתעדת את חייה במאות צילומים ומפיצה אותם כמו רבים ברשתות החברתיות... אולם היא מיוחדת משום שהיא... בובת ספוג בגודל אדם....!

חוצות גן המוזיאון במסגרת העונה הישראלית לעיצוב, חולון

לכבוד יום האשה הבינלאומי ובכלל

פתיחה: 8.3 יום האשה הבינלאומי

נעילה התערוכה: 31.5.22


אמיליה היא בפירוש אחת מיני רבות ורבים שמשתפות ומשתפים את העולם עם חוויות באופן הזה, אולם היא מיוחדת משום שהיא... בובת ספוג בגודל אדם!

היא חושפת באומץ רגעים קטנים ואינטימיים של יום-יום כמו גם את עמדותיה הפוליטיות, את צעדותיה במחאות החברתיות וגם את לייזר - האהבה החדשה שמצאה בערוב ימיה.

אמיליה לא חלמה שיום אחד יהפכו החוויות שחלקה עם העולם לתערוכת חוצות גדולה והנה זה קורה!

"אמיליה- יומן מצולם", תערוכת חוצות בגן המוזיאון בחולון תפתח במסגרת העונה הישראלית לעיצוב חולון ביום האישה הבינלאומי ה-8.3.22 ותמשך עד ה-31.5.22. (גן המוזיאון בחולון -כניסה מרח' ויצמן 61 חולון סמוך למוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס)

יוצרת התערוכה: אורית ליבוביץ'-נוביץ :אמנית רב תחומית, מעצבת בובות, בובנאית, צלמת ושחקנית .

אוצר התערוכה: אילן סביר - מנהלו האמנותי והכללי של מרכז תיאטרון בובות חולון.

בתערוכה יוצג עולמה של אמיליה בצילומים מתוך יומנה ובהם מונצחים רגעים דוקומנטריים מרגשים שגורמים לנו, בנות ובני האנוש, להרהר על חיינו.

היומן המצולם חושף את התקופה שכולנו עוברים ובעיקר מזווית העין והלב של בני בנות הגיל השלישי. הנושאים אליהם מתייחסת אמיליה ביומן משקפים את המציאות מאז ועד היום. אמיליה מתמודדת בהומור עם הסגר, הבדידות, אמיליה יוצאת להפגין, אמיליה בזמן מתקפות הטילים, אמיליה מתחסנת, מוצאת בן זוג חדש, אמיליה חולה בקורונה ומבריאה, נחה בשמש בגינה, מבשלת מכבסת ועוד ועוד .

איך נולדה אמיליה?

מספרת אורית ליבוביץ'-נוביץ :

"אמיליה היא ה"פייבוריט שלי" מכל החברים (הדמויות שיצרתי).

יצרתי אותה עבור ההצגה ״התיאטרון של אמיליה״ שהועלתה לראשונה בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים וזכתה בפרסים רבים. כשארזתי את החומרים מהסטודיו לקראת הסגר על מנת להמשיך ולעבוד מהבית, היה ברור לי שאמיליה מצטרפת אלי, שיהיה כיף לשהות במחיצתה. היא אישה שיודעת לחיות, אופטימית, לא משתפת פעולה עם הגיל שלה, מסרבת לקבל מגבלות עושה מה שבא לה...

כמה ימים אחרי תחילת הסגר התחלתי לצלם אותה ומאז לא הפסקתי. הצילומים הועלה לרשתות כסיפור הכולל טקסט קצר.

בסיטואציה ההזויה כשכולם מסוגרים אמיליה הצליחה לקבל חיים משלה וליצור קשר עם העולם כשהיא זוכה לתגובות ועוקבים מאפריקה, דרום אמריקה, ארצות הברית, הודו, איראן, עיראק , ישראל ועוד. היו כאלה שהודו לה על השיתוף, היו כאלה שהביעו דעה ואף כתבו תגובות ,עצות ואזהרות מתוך רצון לשמור על כבודה. כך למשל, כשהכירה את לייזר ולראשונה נכנסה אתו למיטה..... ביקשו ממנה שלא תהיה קלה להשגה!"

לכל צילום וסצנה מחייה של אמיליה יצרה אורית ליבוביץ'-נוביץ לוקיישן ובתוכו אלמנטים שמרמזים מייצגים ומחזקים את הסיפור. התלבושות של אמיליה נלקחו בחלקן מארון הבגדים של אמה של אורית וכך גם ההשראות לסיטואציות: שיחות הטלפון, הבדידות, געגוע למשפחה, תרופות, "לסדר מגרה או שתיים", חיסונים, לצאת למספרה, בדיקת עיניים ועוד.

אמיליה מתרגשת לקראת התערוכה ומזמינה את כולם לבוא ולראות.

אמיליה- יומן מצולם

תאריכים: 8.3.22-31.5.22

במתחם תערוכת חוצות גן המוזיאון (כניסה מרח' ויצמן 61 חולון סמוך למוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס)

פתוח 24/7. הכניסה חופשית.


קרדיט:

התמונה העליונה מימין - אמיליה ולייזר במיטה - סוף סוף אהבה, צילום: אורית ליבוביץ נוביץ

התמונה העליונה האמצעית - אמיליה בפארק, צילום: אורית ליבוביץ נוביץ

התמונה העליונה משמאל - אמיליה באמבטיה, צילום: אורית ליבוביץ נוביץ

התמונה התחתונה מימין - ספונז'ה, צילום: אורית ליבוביץ נוביץ

התמונה התחתונה האמצעית - אמיליה מתעדכנת בחדשות, צילום: אורית ליבוביץ נוביץ

התמונה התחתונה משמאל - אמיליה משתזפת בים, צילום: אורית ליבוביץ נוביץ



פוסטים אחרונים

הצג הכול

'אנו' מוזיאון העם היהודי מציג: 'שבעה באוקטובר'

תערוכה חדשה העוסקת בתגובה של התרבות הישראלית למלחמה שהחלה באותו היום, ובפרץ היצירה מאז תחילת המלחמה. בתערוכה רחבת ההיקף מוצגות עבודות אמנות, יצירה דוקומנטרית והיא מלווה במוזיקה ישראלית אזולאי שי/ אלחנ

bottom of page