10 עובדות על השחקנית נטשה ליון
top of page
  • יונה

10 עובדות על השחקנית נטשה ליון

עודכן: 1 ביוני 2023

השחקנית נטשה ליון משמשת כשחקנית מעוטרת בפרסים, אך היא גם מפיקה, כותבת סדרות ואף במאית. היא מוכשרת בכל התחומים בהם היא נוגעת. והיא גם יהודייה ואף חייה בישראל ויודעת עברית.


להלן מספר עובדות על נטשה ליון, יצירותיה וחייה:


1. נטשה ליון בראונשטיין נולדה ב-4 באפריל 1979 בעיר ניו יורק להוריה היהודים איווט בוקינגר ואהרון בראונשטיין. משפחתה היו יהודים הונגרים ניצולי אושוויץ.


2.את שמונה השנים הראשונות עברה ליון בניו יורק עם הוריה ואחיה, עד שהם החליטו לעבור להתגורר בישראל.


3. נטשה ליון התגוררה בישראל, בעיר קיסריה, מגיל 8 במשך כשנה וחצי. היא זוכרת את הים והיא גם שיחקה בסרט "האחד באפריל" עם ציפי שביט וספי ריבלין. היא חזרה לארצות הברית עם אימה ואחיה לאחר שהוריה התגרשו. כתוצאה מהשהות בארץ היא גם דוברת עברית.


4. ליון לא הייתה ילדה ונערה רגילה. היא למדה בבית ספר יהודי דתי, אך סולקה ממנו כאשר תפסו אותה מוכרת סמים. היא לא סיימה את בית הספר וגם לא את האוניברסיטה בניו יורק, שכן העדיפה להשתתף בסרטים. היא הייתה מכורה לסמים ובעקבות כך חלתה בהפטיטיס C, מה שהוביל לדלקת בשריר הלב ולניתוח לב פתוח בגיל צעיר מאוד. היא הצליחה להיגמל מהסמים.


5.בין היתר היא הופיעה בסדרה "כתום הוא השחור החדש" כניקי, אסירה לסבית, חובבת סמים ועם צלקת גדולה ואמיתית, לאחר שעברה בחייה האמיתיים ניתוח לב פתוח. היא הייתה מועמדת לפרס האמי בשל הסדרה הזאת.


6. ליון היא גם מפיקה ובמאית, בסדרה החדשה "פוקר פייס" היא הייתה שותפה לרעיונות ואף ביימה מספר פרקים. כך גם בסדרה "בובה רוסית".


7. היא גם עסקה בדיבוב של סרטים וסדרות, כמו: רובוטים, יהלום לא מלוטש, ליגת DC - סופר פטס, משפחת סימפסון, פה גדול,אנימלס ועוד.


8. על הסדרה "בובה רוסית" אותה יצרה, הפיקה, שיחקה ואף הייתה במאית ליון הייתה מועמדת לפרס האמי ואף לפרס גלובוס הזהב. הסדרה עצמה זכתה לשלושה פרסי אמי.


9. נטשה ליון הייתה מועמדת לשלושה פרסי אמי וגם לשחקנית מצטיינת בסדרה קומית.


10. ליון הייתה במערכת יחסים עם השחקן פרד ארמיסן, אך הם נפרדו בשנת 2022.










123 צפיות0 תגובות
bottom of page