10 כללים לשמירת חיי הנישואין לאורך זמן
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

10 כללים לשמירת חיי הנישואין לאורך זמן

בימינו, כאשר כול זוג שלישי מתגרש, עדיין קיימים זוגות שנשארים יחד גם אחרי 40 או 50 שנים ויותר וקיים ביניהם הניצוץ הראשוני, שגם אם הוא משתנה, יש ביניהם חברות, הבנה והם החברים הכי טובים, שרצים לספר האחד לשנייה כול מה שקורה.


כיצד עושים זאת? אספנו עבורכם 10 כללים שיעזרו לשמור את הנישואים זמן ארוך:


  1. דינמיות בחיי הנישואים: להשאיר את הקשרים ביניכם ואת החיים דינמיים ולשנות ואפילו להשתנות. ברגע שנולדים הילדים יש איתם התעסקות מתמדת, עד שהם הופכים לעצמאיים ופורשים כנפיים ותפקידינו לתת להם את החינוך הטוב ביותר, גם בלימודים וגם בניסיון החיים וליצור בהם ביטחון בעצמם. לשוחח ולעדכן את בן או בת הזוג בכול יום על מחשבות, תכניות לעתיד, דברים טובים שהתרחשו, אך גם שליליים. החיים לא סטטיים - לפעמים מחליפים דירות, נוסעים לחו"ל, מחליפים עבודה ועוד. תמיכת בן או בת הזוג חשובה מאוד ובמקרים רבים אף קריטית.

  2. הסתגלות לשינויים וקבלתם: הזוג שנישא באהבה גדול עובר שינויים במשך הזמן. האהבה הופכת להרגל ולמשהו אחר ושונה. יש לקבל את השינויים בחיוב. להגיע הביתה ולחוש הכי נוח שיש, לשוחח בחופשיות ולא להסתיר סודות. לשאול כיצד עבר היום, להתייעץ בנושאי הילדים או קריירה או מה שחשוב באותו הרגע. לדעת ולהבין שאנחנו גם משתנים פיזית לא נשאר בני עשרים לעולם. לאהוב את מי שמולנו גם שנראה בוגר יותר, ולהבין שגם אנחנו לא נראים אותו הדבר.

  3. תשומת לב לבן או בת הזוג: למרות העיסוקים שיש לכול אחד, צריך למצוא דרך לזוגיות פרטית, רק שלכם פעם בשבוע או לפי החלטתכם. בפגישה הזאת השקיעו מאמץ בחשיבה לתוכנית שמעניינת את שניכם: מסעדה, סרט, הצגת תיאטרון או נסיעה קצרה או ארוכה. זה מלבה את התשוקה ומרבה חיבה ואהבה.

  4. לא לשכוח לחייך ולצחוק מכול הלב: יש פתגם ידוע: צחוק יפה לבריאות, והוא גם טוב לזוגיות. לא לקחת הכול ברצינות. לדעת מתי אפשר לחייך ולצחוק עד שחשים שהמועקות עוברות וחולפות.

  5. להתפייס תמיד לפני השינה -ריבים אינם נמנעים גם אצל בני זוג אוהבים. אבל, צריך לדעת כיצד לחשוב בצורה חיובית, לדעת לוותר, להתנצל ולהתחיל למחרת יום חדש ללא כעס או מרירות.

  6. להיות ביחד, אך גם לחוד - ללמוד לתת מרחב מחייה לבן הזוג האהוב. אם יש לו תחביבים שרוצה לפתח ולהקדיש להם זמן - לאפשר לו לבטא את עצמו. אפילו אם רוצה לצאת עם חבריו. כפי שצוין קודם, ללמוד למצוא זמן גם לזוגיות הפרטית שלכם ולבלות ביחד. אפשר לקבוע מראש את התוכניות לבילוי ולעשות זאת במקום שלא יפריעו לכם.

  7. לנהל את תקציב הבית ביחד - גם אם אחד מהצדדים בקיא יותר ומוכן לעשות זאת בעצמו, עליו לעדכן מה היו פעולותיו, מה מצב החשבון, ההוצאות השוטפות והבלת"מים. לשתף בתכניות העתידיות כיצד יתנהלו במידה ויהיו רזרבות של כסף, או לחלופין, גירעונות. לעשות חשיבה משותפת ולערוך סיעור מוחות.

  8. תשומת לב הדדית - גם אם בני הזוג עסוקים במטלותיהם, אם אחד מהם זקוק לשני - לא להתעלם מכך - תמיד להתפנות ולתת תשומת לב מיוחדת עד שהבעיה תיפתר. עליהם להיות בטוחים לחלוטין, שבשעת הצורך הם לא יישארו לבד, בכול נושא ובכול שעה ובכול מצב.

  9. מילות חיבה ואהבה לפחות פעם ביום - למרות שבני הזוג נשואים שנים רבות ועברו כברת דרך ארוכה ביחד בטוב וברע, תמיד נעים לשמוע מילות חיבה. המילים "אני אוהב אותך" הן מילות קסם מחזקות, מזרימות אנרגיה ומבטיחות המשך טוב ונעים בחיי הנישואין.

  10. אמפטיה, סבלנות וסובלנות - מאריכים את חיי הנישואין ומשפרים אותם לאין שיעור. האהבה הופכת במשך הזמן לחברות הדוקה, בני הזוג הופכים לחברים הכי טובים, שכול דבר טוב או רע שקורה להם, מיד יחלקו עם בן או בת הזוג. זה תורם לאורך הקשרים.




bottom of page