top of page
פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

שבוע קולנוע מקסיקני 2022 בסינמטק תל-אביב

7-14 ביולי 2022


סינמטק תל אביב יקיים בתאריכים 7-14 ביולי שבוע הקרנות המוקדש לקולנוע המקסיקני ובו סרטים עכשוויים שנוצרו בארבע השנים האחרונות.

התוכנית הכוללת חמישה סרטים של יוצרי קולנוע מקסיקנים המציגים את הגיוון של החברה והתרבות המקסיקנית, בדגש על האיזון בין מסורת למודרניות, על החוויה התוססת של החברה הילידית והפרספקטיבה הייחודית של הקהילה היהודית במקסיקו.

שבוע זה הוא חלק מחגיגות לציון 70 שנה ליחסים דיפלומטיים בין מקסיקו לישראל והוא מתקיים באדיבות שגרירות מקסיקו בישראל.

התכנית תוצג במקביל בסינמטק ירושלים וחיפה.


הסרטים שיוקרנו הם:

לאונה (מקסיקו 2018) (מקסיקו 2018) , בימוי: איזאק צ'רם (Isaac Cherem)

משחק: נאיאן גונזלס נורבינד, כריסטיאן ואסקס, קרולינה פוליטי


דרמה עם אלמנטים של קומדיה רומנטית בנושא יהודי שהייתה מועמדת ל-7 פרסי אריאל (האוסקר המקסיקני). סיפורה של אריאלה, צעירה יהודייה ממכסיקו סיטי שנקרעת בין משפחתה הסורית-יהודית ואהובה הגוי איבן שמאפשר לה לראות חיים מחוץ לקהילה והמשפחה השמרנית שלה. על פניו מדובר בסיפור מודרני בסגנון רומיאו ויוליה, אך מדובר בסרט עמוק יותר על גילוי עצמי של אישה צעירה.

94 דקות, ספרדית, תרגום לעברית

94 דקות, ספרדית, תרגום לעברית, 7.7.22, יום חמישי , שעה 20:30


קרדיט:

לאונה, באדיבות שגרירות מקסיקו בישראל



ילדות טובות (THE GOOD GIRLS) ( מקסיקו 2018), בימוי: אלחנדרה מרקס אבייה (Alejandra Márquez Abella), משחק: אילסה סאלס, פלאביו מדינה, פאולינה גייטה

סופיה היא המלכה הבלתי מעורערת של החוג החברתי שלה - תמיד מקסימה, מושלמת וקצת מפונקת. השנה היא 1982, מקסיקו שרויה במשבר כלכלי עמוק, וסדקים ראשונים מופיעים בעולמם המטופח של סופיה ובעלה פרננדו. ההון שלהם מגיע מן החברה המשפחתית שאביו של פרנדדו הקים עם הדוד חוויאר, חוויאר הודיע זה עתה שהוא עוזב וגם המשקיעים האמריקאים נסוגים מעסקה. סרטה האלגנטי והמוקפד של אלחנדרה מארקס אבייה, מתעכב באירוניה ובהומור, על הפרטים הקטנים שמרכיבים את החיים - מן הבגדים היפים והבתים המעוצבים ועד ללחישות ולמבטים - ומגיש דרמה חברתית אודות תלאותיהם של המעמדות הגבוהים.

93 דקות, ספרדית, תרגום לעברית, 9.7.22, שבת , שעה 20:00


קרדיט:

ילדות טובות, באדיבות שגרירות מקסיקו בישראל




הדמדומים של אסמרלדה (מקסיקו 2018), (Esmeralda´s Twilight), בימוי: אהקטל גרסיה (Ehécatl García), משחק: קונספסיון מארקז, בלטימור בלטרן, קלמנטינה גואדארמה

דרמה על זיקנה והתמודדות עם בדידות שבמרכזה תצוגת משחק מרגשת ועוצמתית של השחקנית הוותיקה קונספסיון מארקז. בעקבות מותו של בעלה והנתק מבנה המתגורר בארה"ב, אסמרלדה מאבדת עניין בחיים. חבריה מנסים לעודד אותה בדרכים שונות, אך העצב שולט בחייה. הרצון לחיות מתעורר מחדש כשלחייה נכנס חזרזיר . סוף סוף יש למי להעניק אהבה.

90 דקות, ספרדית, תרגום לעברית, 11.7.22 , יום שני , שעה 18:30


קרדיט:

הדמדומים של אסמרלדה, באדיבות שגרירות מקסיקו בישראל



קשרים ושורשים (NUDO MIXTECO) (מקסיקו 2021), בימוי: אנחלס קרוז (Ángeles Cruz), משחק: סוניה קואו, נואה הרננדז, מירים בראבו

סרט הביכורים של הבמאית אנחלס קרוז מתרחש בקהילה כפרית מרוחקת בהרים של מקסיקו. שלושה סיפורים של שלוש נשים החוזרות אל הקהילה מסיבות שונות. לכל אחת מהן -מריה, אסטבן וטוניה - יש רקע קשה ושונה, כך שעד מהרה הן מוצאות את עצמן בעימות עם הקהילה השמרנית. הסרט משלב בין אמונות ומסורות מקוביות עם המציאות האורבנית המודרנית. הבמאית יוצרת משל על התבגרות שמקום קטן על סמך חוויותיה האישיות. דיוקן מרתק של מקסיקו הכפרית שעדיין תקועה בעבר.

91 דקות, ספרדית, תרגום לעברית, 12.7.22 , יום שלישי , שעה 21:00,



קיץ לבן (מקסיקו 2020),( SUMMER WHITE) בימוי: רודריגו רואיז פטרסון, (Rodrigo Ruiz Patterson) משחק: אדריאן רוס, סופי אלכסנדר-כץ, ביאן פורס

סיפורו של הנער רודריגו שאוהב את אמא שלי ברמות מסוכנות. השניים קרובים מאוד, ישנים ביחד, מצחצחים ביחד, רוקדים סלואו ביחד. המתח המיני נמצא שם כל הזמן. חייו של רודריגו מתהפכים כשלחייהם נכנס פרננדו. בן הזוג החדש של אמא. רודריגו, נער שתקן שאין לו חברים, מתקשה להתאים את עצמו לסיטואציה החדשה. למרות הניסיונות של פרננדו להתחבר אליו הוא נמלט אל מגרש גרוטאות סמוך ובונה לעצמו מקום לחיות. במקביל רודריגו מתחיל לגלות נטיות פירומניות. הבמאי רודריגו רואיז פטרסון יצר מלודרמת התבגרות בעלת עוצמה עם מפגן משחק מרשים של שלושת השחקנים הראשיים שזכתה בפרסים רבים בפסטיבלים בעולם.

85 דקות, ספרדית, תרגום לעברית, 14.7.22 יום חמישי , שעה 21:00



לפרטים ורכישת כרטיסים – כאן


14-7 ביולי 2022

בסינמטק תל-אביב


Comments


bottom of page