ביקורת סרט: קאובוי של אספלט, במאי: ריקי סטאוב, 2021
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: קאובוי של אספלט, במאי: ריקי סטאוב, 2021

הסרט "קאובוי של אספלט" מביא את סיפורם של האפריקנים האמריקנים העניים בפילדלפיה שגידלו סוסים בתנאי עוני קשים והם נאחזים בגידולם למרות שמשלטונות פילדלפיה מבקשים להפריע להם, להרוס את מפעל חייהם על מנת לגזול מהם את המקום לבניית גורדי שחקים.


הסיפור של הסרט עצמו בדיוני, אך מתבסס על קהילת רכיבה אמיתית שנמצאת ברחוב פלטשר בפילדלפיה ונקראת על שם הרחוב. שם מנסים להוציא את בני הנוער מחיי פשע לחיים בריאים בעזרת הטיפול בסוסים. יש בעיות ומתנכלים להם, כי מבקשים להקים גורדי שחקים במקום האורוות העלובות להם, אך הם נלחמים בכך ולאחרונה העירייה החליטה לעזור להם.


קול (קיילב מקלפלין) הוא נער מתבגר בן 15 מדטרויט, שלא מעוניין בלימודים אלא רק להתפרע. אימו מגדלת אותו לבד ובבית הספר כול הזמן מתלוננים עליו, עד שיום אחד הוא מסולק משם.


אימו המיואשת מחליטה להעביר אותו לאביו שנמצא בפילדלפיה למרות התנגדותו. הם נוסעים לשם והיא משאירה אותו ונעלמת. אביו, הארפ (אידריס אלבה) גר בין קהילת שחורים, בבתים עלובים וישנים. הוא מגדל בסלון בביתו סוס. המקרר שלו ריק מלבד מספר בקבוקי שתייה.


קול מוצא במקום אנשים שזכרו אותו מילדותו, בעיקר סמוש (ג'רל ג'רום), שגר במקום, משתמש בסמים ואף מוכר ומנסה להשתלט על הסוחר המקומי ולרשת את מקומו. יש לו מכונית והוא מתחיל להסתובב עם קול, לקנות לו אוכל, נעליים ועוד, ובתמורה מבקש שיעזור לו במכירת הסמים. למרות ההזהרות קול ממשיך להסתובב איתו עד שיום אחד הוא נהרג.


קול בורח מבית אביו ומוצא מקום לינה באורוות הסוסים עם סוס בשם בל. זהו סוס בעייתי, שיוצר קשר טוב עם קול. כך מתחיל הקשר שלו עם הסוסים. הוא לומד לנקות את האורוות, נקשר לסוסים ובמיוחד לבל וגם לקהילה שגרה שם. הם מטפחים את המורשת של הרוכבים השחורים. יושבים בערבים ליד המדורה ומספרים סיפורים.


הוא מתחיל ליצור קשר טוב יותר עם אביו והם נקשרים. אביו עוזר לו בקשריו עם הסוסים ואף מלמד אותו לרכוב. הוא מתחיל להרגיש יותר נוח במקום ומשתלב בקרב התושבים.


המשטרה פושטת על האורוות ואוספת את הסוסים למרות התנגדות התושבים. אך, הם נכנסים בלילה לאורוות של העירייה, ובעזרה של שוטר שהכיר אותם, מוציאים את הסוסים, רוכבים עליהם ועושים כבוד אחרון לסמוש.


בסוף הסרט השחקנים וגם האנשים שגרים במקום מספרים על החוויות שלהם. לאחרונה העירייה מתחילה לעזור להם והבינה את הצורך להוציא את הילדים והנערים דרך הטיפול בסוסים מדרך הפשע.


סרט מעניין ומיוחד במינו על הניסיונות של קהילה ענייה לשמור על עצמה וילדיה בעזרת בעלי חיים, במקרה הזה - סוסים, מהדרדרות לחיי פשע ואלימות.


35 צפיות0 תגובות
bottom of page