ביקורת סרט: פתאום משפחה, במאי: שון אנדרס, 2018
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: פתאום משפחה, במאי: שון אנדרס, 2018

הסרט "פתאום משפחה" עוסק בזוג כבר לא צעיר, בסביבות גיל 40. שניהם היו עסוקים בקריירות שלהם, עד שפתאום נזכרו שאין להם ילדים, בעיקר לאחר מפגש משפחתי בו העירו להם על כך. הבעל, פיט ווגנר (מארק וולברג) אומר, כבדרך אגב, שאולי יאמצו ילד. האמירה שלו מתחילה לתפוס מקום במחשבותיהם ובני הזוג ווגנר מתחילים לברר מהו עולם האימוץ.


רעיון הסרט עלה לאוויר בעקבות ניסיונו של הבמאי - שון אנדרס, שהוא ואשתו אמצו ילדים והוא מכיר מצוין את הנושא. גם מארק וולברג, למרות שיש לו ארבעה ילדים פרטיים משלו, היווה משפחת אומנה למספר ילדים.


בני הזוג מתחילים להשתתף בקבוצת הורים שמיועדים לקלוט ילדי אומנה, ואם הכול יסתדר - גם יוכלו לאמץ אותם. בקורס יש שתי מדריכות: קארן (אוקטביה ספנסר המופלאה) ושרון (טיג נוטארו), שאמורות להכניס את המשתתפים בקורס לעולם ילדי האומנה, אותו הם לא מכירים.


המשתתפים מגוונים מאוד. יש זוג דתיים קיצוניים, שמאמינים שהאל יכוון אותם, זוג הומואים, אישה שמדמיינת שהיא רוצה ילד כהה עור, ספורטאי מעולה, שהיא תגיע אתו לשיאים בעולם הספורט ועוד. המדריכות מסבירות למשתתפים, שהנושא לא פשוט, ועליהם להתכונן להתמודדויות לא פשוטות ולהתנגדויות. קארן ושרון מביאות כדוגמא לקורס זוג שאימץ נערה בגיל ההתבגרות, שהייתה מכורה לסמים ואף אחד לא היה מעונין בה. הם הצליחו אתה והיום היא משוקמת. הנערה מאוד וורבלית, מדברת לליבם וכולם מאוד מתרשמים.


בסיום הקורס מתקיים יריד אימוץ, וכול זוג או מי שהשתתף בו יכול להסתובב ולמצוא ילד שמוצא חן בעיניו. אלי (רוז ביירן) ופיט מסתובבים ומנסים את מזלם, אך רוב הילדים הצעירים כבר אומצו. לכן הם פונים לעבר בני הנוער, ושם פונה אליהם נערה בשם ליזי ויארה (איזבלה מונר), בת 15 שאימה הייתה מכורה לסמים ובטעות שרפה את הבית וכעת נמצאת בכלא. היא מוצאת חן בעיניהם והם ביקשו לאמצה. אך, קארן ושרון מסבירות לזוג ווגנר, שלליזי יש גם שני אחים: חואן (גוסטבו אסקובר) בן ה-10 ואחותה הצעירה - ליטה (ג'וליאנה גאמיז) בת ה-6. לא מפרידים בין אחים, ואם הם רוצים את ליזי, עליהם לאמץ את שלושת האחים ביחד.


לאחר התלבטות הווגנרים מחליטים ללכת על זה. המשימה בהחלט לא פשוטה. ליזי נמצאת בהתנגדויות לאימוץ, בייחוד שמצפה שאימה תשתחרר מהכלא ותיקח אותם אליה. האחים ממוצא לטיני והיא חושבת שזה מפריע לזוג, אך אלי הודיעה לה שיש בה שמינית של אינדיאנית והטיעון לא בתוקף.


חואן, ילד חמוד מאוד, אך כול הזמן נתקל בדברים, נפצע, מסתבך, אך מתחיל להתרגל למקומו החדש, ואף התחיל לקרוא לאלי - אימא. ליטה מבקשת לאכול אך ורק צ'יפס ומשתוללת בחנות כשרוצה המון דברים ומתרוצצת וצורחת. אך, גם היא מתחילה להתרגל ולקבל את מצבה החדש, וכשפיט מתקן את הבובה שלה, היא מתחילה לקרוא לו - אבא.


ליזה נרגעת מעט כשרואה את הטיפול הטוב שהם נותנים לאחיה וגם לה. היא מתחילה להסתדר גם בבית הספר החדש.


סנדי (מרגו מרטינדייל), הסבתא, אימו של פיט מגיעה עם המון אנרגיות חיוביות. היא מבינה את הילדים והם מתחילים להתקשר אליה. כול המשפחה נוסעת לסיקס פלגס (מין לונה פארק) והם נהנים. אך, ליזי פוגשת שם חברות ולמרות שהתחייבה להגיע בשעה מסוימת, היא מגיעה מאוחר מאוד ולכן מקורקעת.


בינתיים הפגישות בקבוצת התמיכה ממשיכות ועוזרות למשתתפים בהם. פיט ואלי מגלים שהדרך קשה ולא פשוטה.


אימם של הילדים, קרלה (ג'וסלין רייס) עומדת להשתחרר מהכלא. היא נקייה כבר מספר חודשים ומתחילה להיפגש עם הילדים בליווי עובדת סוציאלית. הפגישות הללו מוציאות את הילדים מאיפוס, והווגנרים מחליטים לחפש את משפחת פרננדז, הזוג שהביאו בתחילת הקורס כדוגמה להצלחה, ולהתייעץ איתם מניסיונם כיצד נוהגים במקרה כזה. כשמגיעים אליהם מסתבר שבתם שוב נמצאת בגמילה. הם מסבירים שהדרך ארוכה וקשה. צריך להראות לילדים המון אהבה ולשוחח איתם על כך, שהם יכולים לסמוך על אהבתם.


ליזי מתנהגת גרוע מאוד ומצפה לאיחוד עם אימה. בבית הספר היא התקשרה עם אב הבית, בן 22 שהוא פדופיל. הוא שולח לה תמונות מגונות שלו בעירום ומבקש מליזי לעשות אותו דבר. אלי תופסת אותה באמבטיה מצלמת את עצמה בעירום כדי לשלוח לג'ייקוב, השרת. אלי ופיט מחליטים להגיע לבית הספר ולהעיר לג'ייקוב על התנהגותו. ליזי הטעתה אותם והצביע על תלמיד כלשהו כג'ייקוב. הם מתנפלים עליו וכשמסתבר שזה לא הוא, הם שואלים מיהו ג'ייקוב הנכון ואז מכים אותו. לכן השוטרים לוקחים אותו, אך גם אותם, למשטרה.


הדבר הזה הופך להיות בעוכריהם כאשר האם הביולוגית של הילדים מבקשת לאמץ אותם. הם מגיעים לבית המשפט ושם השופט פוסק לטובת האם. ליזי מאוד שמחה, אך השניים האחרים - פחות.


כאשר מגיע יום הפרידה, במקום האם מגיעות קארן ושרון. מסתבר שהאם חזרה להשתמש בסמים ולא מעוניינת לאמץ את ילדיה. הם נשארים אצל הזוג ווגנר. ליזי מאוכזבת ובורחת, אך בעזרת מילות חיבה ואהבה היא מתרצה וחוזרת הביתה.


בסוף הסרט - האימוץ הגדול בבית המשפט. כול המשתתפים איתם בקורס מגיעים עם הילדים שבחרו וגם הסבתא מגיעה.


סרט מקסים. משחק מעולה של כול השחקנים, בייחוד של איזבלה מונר, שמשחקת כליזי עם הרבה כריזמה וחן. שווה מאוד לראות.



bottom of page