ביקורת סרט: עולם היורה- עולם חדש, במאי: קולין טרבורו, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: עולם היורה- עולם חדש, במאי: קולין טרבורו, 2022

"פארק היורה" הוא כבר מזמן לא סרט בודד, אלא סדרת סרטים ויקום הולך ומתפתח.

ב- 2015 החלה טרילוגיה, שכעת נסגרת עם הסרט החדש, בו מציגים את הדינוזאורים העוברים אבולוציה ומשתלטים על כדור הארץ. הוא מתרחש ארבע שנה אחרי שהאי הושמד, והדינוזאורים חוזרים למערכת האקולוגית וחיים לצד בני האדם. לצד האיום החדש, מגיע גם זן חדש של ארבה מחוזק, שעומד לגרום לרעב בעולם.

לסרט "עולם היורה - עולם חדש" מוחזרות דמויות נוסטלגיות מהעבר, כמו ג'ף גולדבלום, המומחה למשברים. הדמויות החדשות, שמשתלבות ברוח הנוסטלגיה ששוטפת אותנו, משתלבות היטב בנרטיב של הסרט. קיימת הרבה הטפה למקומו של האדם בטבע וניסיונותיו הנואשים לעצב אותו ללא הצלחה לצרכיו. אולם, הסרט לא רק מטיפני, הוא עובד נהדר.

הסרט קליל וכיפי, מציג קטעי אקשן ומרדפים מהטובים שראינו לאחרונה. השחקנים מצליחים לא להיות מטופשים יתר על המידה ובכלל יש אווירה של כיף וקלילות שמאפשרת קצת אסקפיזם בתקופה זו.

יש אין סוף רפרנסים לסרטים הקודמים, בהתחלה זה ממש נחמד וכיפי אולם תוך זמן קצר זה עולה על העצבים. זהו לא סרט מבריק במיוחד ולמרות שהוא מנסה לגעת בנושאים חשובים ומהותיים שיש להם חשיבות עצומה לכולנו, הוא לא ממש מצליח לצאת מהאווירה הקלילה שהוא כופה על עצמו. זה יוצר מתח, שהיה יכול להפריע, אולם רוב הצופים מחפשים סרט אקשן קליל שיהווה בריחה מהחום ואת זה הוא מספק בהחלט.

אחת מסדרות הסרטים החשובות בהיסטוריה עומדת לקראת סיום הטרילוגיה המודרנית שלה. מה שהתחיל אצל שפילברג אי שם בשנות התשעים, הצליח לעשות הסבה מוצלחת ולחדור אל לב המיינסטרים בצורה מעוררת השראה. "עולם היורה: עולם חדש" הוא סרט קליל לא גאוני, לא מותיר רושם או מהדהד לאורך הדורות, אבל הוא כיפי, קליל וממש מהווה בריחה מוצלחת בלילות הקיץ החמים.



bottom of page