ביקורת סרט: סקייטרית, במאי: מנג'רי מאקיג'אני, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: סקייטרית, במאי: מנג'רי מאקיג'אני, 2021

עודכן: 31 ביולי 2021

הסרט "סקייטרית" מראה את החיים בכפר קטן בהודו, בקסטה נמוכה, אנשים עניים, אבל לא מרגישים כך. הוא איננו סרט ביוגרפי, אך מסתמך על אירועים שאירעו במקום. עד היום נמצא במקום הסקייטר פארק עליו מדבר הסרט, ואכן מתקיימות שם תחרויות, כולל תחרויות ארציות.


הסרט מתאר את חייה של פררנה (רייצ'ל סנצ'וטה גופטה) בת העשרה וכיצד השתנו בעקבות פגישתה עם ג'סיקה (אמי מגהרה). פררנה חיה במשפחה מאוד ענייה, עד כדי כך, שאינה יכולה לקנות תלבושת אחידה לבית הספר. ג'סיקה הגיעה למקום הרחוק מלונדון, לאחר שנודע לה שאביה נולד שם והיא החליטה לעשות טיול שורשים. המקום הפשוט מרתק אותה. היא פוגשת את פררנה והן מתחברות. כשמסתבר שאין לפררנה תלבושת אחידה - היא קונה לה. כשראתה את העץ הפרימיטיבי המתגלגל של אחיה - אנקוש (שפין פאטל), היא הבינה שזה סטייקבורד פשוט שנעשה ללא אמצעים.


ידידה אריק (ג'ונתן רידוין) מגיע במפתיע ועימו הסקייטבורד שלו. הוא נותן לפררנה לנסות לנסוע בו. היא עולה עליו ומיד מרגישה התרגשות גדולה שמעולם לא חשה. חייה ממש השתנו. היא וחבריה הכירו הרפתקה חדשה תודות לג'סיקה ולחברה אריק.


בהתחלה הסקייטבורד ניתן רק לפררנה, אך בשל הרצון של הילדים, ג'סיקה קונה הרבה סקייטבורדים ומחלקת למי שמעוניין. המבוגרים כועסים עליה, גם משום שהילדים נסעו עליהם בפראות בכול מקום, כולל בדרכים ובכבישים ובעיקר משום שהפסיקו להגיע לבית הספר.


הם הגיעו אליה והתלוננו וג'סיקה ניסתה לחשוב על פתרון. היא הייתה אמורה לחזור ללונדון, בעיקר לאחר שהודיעו לה שקיבלה קידום בעבודה. אך, היא החליטה שעדיין לא סיימה את תפקידה במקום. צץ לה רעיון - לבנות פארק סקייטבורד, אבל כזה, שיהיה גדול ומפואר, שיוכלו להתאמן בו וגם יהיו בו תחרויות, כולל תחרויות ארציות, שיגיעו מכול קצוות הודו.


ג'סיקה וחבריה מתחילים לחפש משקיעים, כולל משרד החינוך והספורט, אך נענים בסירוב. רק גברת מבוגרת ועשירה, בעלת אדמות, בשם מהאראני (והידה רחמן) נעתרת לבקשה ואף תורמת אדמה וכסף.


הפארק יוצא יפהפה וכול ילדי המקום מגיעים להתאמן ולשחק. נקבע תאריך לתחרות ארצית וההתרגשות במקום גדלה.


אביה של פררנה, אדם שמרני ומסורתי, מודאג מהאימונים של פררנה, בעיקר כאשר נפצעה. אם יקרה לה משהו, היא לא תוכל להינשא למישהו מכובד. לכן, הוא מחליט להשיא אותה ומוצא לה חתן, למרות שפררנה מיודדת עם נער שלומד איתה, אך הוא מקסטה גבוהה יותר והקשר לא יכול להתקיים.


ביום החתונה מתקיימת גם התחרות הארצית של הסקייטברד. פררנה לא רוצה להינשא, וגם שיחה עם אימה מפחידה אותה, בעיקר שהיא לא מכירה את חתנה המיועד. בשיתוף פעולה עם אחיה היא מצליחה לצאת מגג הבית ואחיה מוסר לה את הסקייטבורד שלו ומחליף איתה בגדים. היא רוכבת עליו בדרך לסקייטפארק ובדרך עוצרת לה מאהארני, שגם נוסעת לאותו המקום ומסיעה אותה.


בתחרות רואים את כישרונה הגדול וביצועיה עולים על כולם. גם הוריה, שחיפשו אותה, מגיעים למקום ומשתעים ומתפעלים ממנה. היא מקבלת פרס מיוחד במינו על הצטיינות יתרה היישר מידי מאהאראני.


בסוף הסרט רואים את הדמויות האמיתיות שכיכבו בסרט.


סרט מרגש ומהנה, המאבק בין השמרנות לחדשנות. המצב כבר אינו ציות עיוור להורים ויש מרד נעורים. לבני הנוער העניים נפתחות אפשרויות חדשות שלא התקיימו בעבר.




579 צפיות0 תגובות
bottom of page