ביקורת סרט: נבחרת החלומות הקאמבק, במאי: ג'ון ווינבאך, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: נבחרת החלומות הקאמבק, במאי: ג'ון ווינבאך, 2022

אין ספק, שהאמריקאים הם אומת הכדורסל והמדינה עם כמות הכדורסלנים הגדולה ביותר על הפלנטה. אולם, במשך שנים מדינות רבות הצליחו לאתגר את ההצלחה שלהם. יש סיבות רבות לעובדה, שבמשך מספר שנים, מדלית הזהב נגזלה מהם. בעיקר זלזול ביריבות ובחירת שחקנים לא מתאימים.


בכל פעם שהאמריקאים מפשלים, הם מאבדים רייטינג ואת הכבוד שהאן בי איי מקבל בכל העולם. לכן, מדליית הזהב היא בעלת חשיבות עליונה עבור הנבחרת. בשנת 1992 הדרים טים בראשותו של ג'ורדן ובירד הדהימה את העולם בברצלונה וכעת לברון ג'ימס וקובי בראיינט מנסים לעשות זאת שוב.


"הקאמבק של נבחרת החלומות" הוא סרט תיעודי, שמנסה לתת פרספקטיבה ומבט אינטימי למסע של חבורת לברון וקובי בדרך לסין 2008. באמצעות ראיונות עומק, קטעי ארכיון והרבה מאוד מהלכי כדורסל, אנו מקבלים תמונת מצב רחבה אל מאחורי הקלעים של הדרים טים.


זהו מוצר מושקע, שמצטיין בעריכה וצילום. גם המרואיינים הם מספיק מעניינים ואותנטיים כדי שיהיה לנו איכפת ממה שהם אומרים. חובבי אן בי איי, ייהנו מקטעי הנוסטלגיה, גם מי שאינו חובב כדורסל מושבע יוכל לאהוב את העלילה האינטנסיבית ומלאת הפאתוס.


למרות היתרונות הברורים, ישנם גם בעיות בולטות בסרט. קובי בראיינט מוצג כגיבור האומה, בייחוד לאחר מותו הטראגי. אולם, מעל השתתפותו באולימפיאדה תלויה כוכבית גדולה, לאור הפרשייה שהיה מעורב בה. מצער לראות שהעריכה יוצרת מעין תשדיר שירות לנבחרת ארצות הברית, אבל למרות חוסר הביקורתיות, הנאיביות והאהבה הבלתי מתפשרת , ניתן בהחלט להנות משעה וחצי של מוצר מאוד מלוטש.


אם נתעלם מהבעיות המובנות, נוכל לעודד את הדרים טים גרסת המילניום. יש לה סיפור מעניין לספר, הוא יכול היה להיות עסיסי יותר והרבה יותר ביקורתי, אבל המוצר הוא מספיק מהנה כדי שנוכל לשבת ולהנות מספורט כורסה כיפי במיוחד.


ראה גם:

הסדרה צ'מפיונז

הסרט סוס מנצח

bottom of page