ביקורת סרט: לזמן את הרוע 3, במאי: מיכאל צ'אבס, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: לזמן את הרוע 3, במאי: מיכאל צ'אבס, 2021

גם עולם סרטי האימה הפך לעולם של מותגים. אין מספיק סרטים קטנים ועצמאיים שאפיינו את הז'אנר, אלא סדרות של סרטים שמצליחות לסחוף מעריצים שעוקבים אחריהם באדיקות.

הסרטים "לזמן את הרוע", של ג'יימס וואן עוסקים בדיבוקים ורוחות. כמו עשרות סרטים שהיו לפניו, הוא עוקב אחרי הנוסחה, שעובדת כבר למעלה מ-40 שנה.

בסרט הנוכחי מנסים להכניס אלמנטים של חקירה בלשית. בניגוד לסרטים אחרים, שמלאים בגועל והשפרצות של נוזלים על המסך, בסרט "לזמן את הרוע 3" מנסים להיות מעט אליטיסטיים. האימה מאוד מאופקת ואף פעם לא זולה ומגוחכת, הקצב איטי ומאופק, והעלילה מנסה להתמקד בנרטיב אינטליגנטי עם טוויסטים.

פטריק ווילסון, הוא שחקן מצוין שהשתתף בסרטי אימה מתוחכמים, מגלם הפעם חוקר של העל טבעי אד וורן. התסריט די בנאלי, ועוקב אחרי משפחה שאחז בה דיבוק והם ביצעו רציחות נוראיות. בית המשפט, כמובן, אינו מאמין בכוחם של שדים וישויות על טבעיות. הכוח המשחית זומן על ידי בן אנוש שרוצה להזיק למשפחה, מי עומד מאחורי המזימה?

"לזמן את הרוע 3" משלב כוחות בין כמה ז'אנרים ועושה זאת בהצלחה יחסית. אין כאן טוויסטים מפתיעים, או הפתעות שלא ראינו בעבר, אבל הבימוי וההפקה טובים ולא נגררים לפרובוקציות או חורים עלילתיים מטופשים.

זהו סרט, שלא ייזכר לאורך זמן או יהפוך לקלאסיקה אימה, אבל הוא מפחיד ואפקטיבי וזה לא מעט לסדרת סרטים ותיקה.



bottom of page