ביקורת סרט: ויקי ומיסטר, בימוי: דניס אימברט, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: ויקי ומיסטר, בימוי: דניס אימברט, 2021

הסרט הצרפתי הנפלא "ויקי ומיסטר" מלא אהבת טבע. הוא מתאים לכול המשפחה ומהנה מאוד. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי, ובסוף רואים את הילדה והזאב האמיתיים עליהם מתבסס הסיפור.

ויקטוריה (שאנה קייל) היא ילדה בת שמונה, שכינוייה הוא גם ויקי, איבדה את אימה למחלה קשה. אביה סטפן (וינסנט אלבז) הוא מנתח והיא מאשימה אותו שלא הצליח להציל אותה.

לכן, היא החליטה לא לדבר לחלוטין ולשתוק. האב, חסר אונים, מחליט לנסוע לשנת שבתון לביתו הכפרי השני שנמצא בחיק הטבע בליון בחווה רחבה וללא שכנים מסביבם.

מהשיעמום סטפן החליט לצאת לטיולים בסביבה, וויקי מצטרפת אליו, בעיקר משום שסיפר לה שהוא ואימה של ויקי אהבו את הטיולים הללו.

יום אחד הם מאבדים את דרכם ובמקרה נכנסים לאחוזה של שכן שנמצא בסביבה על מנת שיעזור להם. במקרה ויקי ראתה בקופסה מה שנראה גור כלבים חמוד ישן. היא מלטפת אותו וכשהשכן רואה זאת, הוא שואל אותה אם היא רוצה אותו וויקי שמחה מאוד לקבלו. הוא נקרא "מיסטר" או מיסתורין.

בהתחלה ויקי מסתירה את הגור מאביה ככול יכולתה, למרות שהוא מתעסק וקורע את כול צעצועי הפרווה שלה, עד שאביה מגלה אותו והיא מבקשת שישאר והאב נעתר לבקשתה.

שניהם נקשרים למיסטרי, אך יום אחד, שאשר ויקי מגיעה לבית הספר וגם מיסטר מגיע איתם, אימו של אחד הילדים שעובדת עם וטרינר רואה אותו וחושדת בו. היא מבקשת שיגיעו לקליניקה כדי לוודא איזה סוג כלב הוא.

הבדיקה מוכיחה מעל לכול ספק, שאכן מיסטר הוא זאב אפור ולא כלב רגיל.

באותה התקופה הזאבים התקיפו את עדרי הכבשים של החקלאים והם ביקשו להרוג כמה שיותר מהם. חשדם היה, שמיסטר הוא זאב, והם מגיעים לביתם של ויקי וסטפן ולוקחים אותו למרות מחאותיה.

מיד לאחר מכן הסיוטים חוזרים לתקוף את ויקי, וסטפן מסביר לה כמיטב יכולתו שהיא לא יכולה להשאיר בבית זאב ושמקומו בטבע.

מיסטר מתגעגע לויקי, ובורח מהשמורה בה הוחזק ובא לבקר את ויקי בבית הספר. היא צועדת אחריו אל ההרים בשלג עד שנופלת חסרת הכרה. סטפן בינתיים מחפש אחריה ומיסטר מוביל אותו אליה והיא ניצלת.

כאשר מיסטר שוב מבקר את ויקי, חקלאי רואה אותו ויורה לו ברגל בעוד ויקי, ששמעה את היריה, רצה אליו ובמזל לא נורית על ידי החקלאי. סטפן מנתח את מיסטר ומציל אותו, והם מסכמים עם החקלאים שלא יפגעו במיסטר אם יחזור לשמורה. ויקי משלימה עם המצב ומסכימה לשחרר ואפילו לוקחת אותו ליער ונפרדת ממנו ומיסטר חובר לחבריו הזאבים. בסרט יש נופים נפלאים משחק מצויין של השחקנים. יש בם אהבה גדולה לטבע ומראה שאפשר שיהיה דו קיום בין האדם לחיות הפרא.


960 צפיות0 תגובות
bottom of page