ביקורת סרט: המלכים של מיאמי, במאי: ג'ון לגויסמו, 2020
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: המלכים של מיאמי, במאי: ג'ון לגויסמו, 2020

הסרט "המלכים של מיאמי" או בשמו הלועזי "critical thinking" מביא את סיפורו של המורה מר טי מרטינז (ג'ון לגויסמו, שגם ביים את הסרט). זהו סיפור אמתי, שהתרחש בשנת 1998, על 5 גאוני שחמט שיצאו מהשכונה הכי גרועה במיאמי, שבה שלטו עוני, רעב, משפחות מפורקות, סמים ואנשים מהשוליים של החברה. הם למדו שחמט בבית הספר, התמחו במשחק וניצחו לאורך כול הדרך, כולל באליפות המדינה.


סדרות וסרטים בנושא משחק המלכים החלו להיות פופולריים לאחרונה, במיוחד לאחר הסדרה המצליחה "גמביט המלכה". ההבדל בין הסדרה לסרט "המלכים של מיאמי" הוא, שהמתרחש בסדרה לא ארע במציאות, והסרט מדבר על אירועים שהתרחשו באמת.


בתוך המקום חסר התוחלת הזה, צמחה לה קבוצת בני נוער מוכשרים, שלמדו מהמורה טי מרטינז את משחק השחמט והשקיעו בו את כול מה שהיה להם.


בית הספר תיכון מיאמי ג'קסון החליט שבין המקצועות הנוספים יכללו את מקצוע השחמט. זאת בשל המורה הלטיני מר טי מרטינז שהיה מכור למשחק, הכיר אותו על בוריו וידע כיצד ללמדו ולעורר עניין. הוא לימד את המשתתפים לא רק את המהלכים הרגילים, אלא גם מהלכים מיוחדים, בעיקר של אלופי שחמט לטינים וכהי עור.


הטובים ביותר בכיתה היו: מרסל מרטינס (ג'פרי בטיסטה), אנדרה למאר (רעמסס חימנז), איטו פאניאגואה (חורחה לנדבורג), רודליי מדינה (אנג'ל ביסמרק קוריאל), גיל לונה (וויל הוכמן) וסדריק סיבוב (קורווין סי).


בתחילת הסרט מצטרף לקבוצת השח מט תלמיד חדש, שעדיין דובר ספרדית. בדרכו הביתה הוא עובר דרך חנות ומפיל משהו. המוכרת צועקת עליו למרות שלא התכוון ולא מבין את דבריה. אחרי מספר דקות מגיע סוחר הסמים האזורי, יורה בראשו והורג אותו. החשד נופל על אנדרה, שהתעמת אתו בכיתה. החוקרים מנסים לברר מה קרה ואנדרה לא רוצה להפליל את סוחר הסמים.


המנהלת קסטל (רייצ'ל ביי ג'ונס)ניסתה לעזור, אך לא היו לה תקציבים. לקראת התחרות האזורית, המורה מרטינז שילם מכיסו למרות שחסך לעצמו, את ההוצאות. כשניצחו ועלו לגמר הארצי, ההוצאות גדלו ולא היה לו כסף. התלמידים עבדו בשטיפת מכוניות וחסכו כסף. בנוסף הם התראיינו לתקשורת המקומית ובעקבות זה הובטח להם, שאם ינצחו בתחרות הארצית, חברת התעופה תשלם להם את הטיסה הלוך ושוב.


לאחר שאנדרה נסע עם חבריו לתחרות האזורית ונעדר מעבודתו במוסך, הוא מפוטר. אמו זורקת אותו מהבית ובלית ברירה הוא מתחיל למכור סמים. המשטרה עוקבת אחריו. כשמתעמת עם סוחר הסמים הם הולכים מכות והוא מנצח וגורם לו לאבד את הכרתו.


בתחרות הארצית חבורת הנערים הצליחה לנצח. מרסל מרטינז המוכשר, שהצטרף לבית הספר ולמועדון השחמט מאוחר יותר, אך היה מוכשר מאוד, קיבל הכי הרבה נקודות. לכן, היריב שלו בגמר היה הרוטיון אקופיאן (ברנדון סומרס) הבלתי מנוצח. הם שיחקו, אך אקופיאן למד רק את המהלכים הרגילים, ואילו מרסל הכיר עוד מהלכים של אלופים ולכן ניצח.


זהו סרט מעורר השראה, שמראה שגם מהמקומות הכי נמוכים אפשר לצמוח ולגדול עד למקומות מאוד גבוהים.




284 צפיות0 תגובות
bottom of page