ביקורת סרט: הארייט: הדרך לחופש, במאית: קאסי למונס, 2019
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: הארייט: הדרך לחופש, במאית: קאסי למונס, 2019

הסרט "הארייט: הדרך לחופש" הוא דרמה היסטורית על ארצות הברית במאה ה-19, בתקופת העבדות הנוראה, לבנים ואפריקנים אמריקנים בשני צידי המתרס.

הסרט מתבסס על סיפור אמיתי של אישה אמיצה במיוחד, שחוללה היסטוריה בתקופה איומה ולא פשוטה, הלוא היא הארייט טאבמן. הסרט זכה ב-2 מועמדויות לאוסקר, של השחקנית הראשית ושל המוסיקה.

השחקנית סינתיה אריבו מגלמת את דמותה של הארייט במשחק מעולה. תחילת הסרט מתרחשת במרילנד בשנות הארבעים של המאה ה-19, עוד לפני מלחמת האזרחים, שפרצה בשנת 1861, שם נכיר את מינטי, שמה הקודם של הארייט ומשפחתה, הנתונים תחת חסות משפחה לבנה, משפחת ברודס. היא נשואה לעבד משוחרר בשם ג'ון טאבמן (זאכרי מומו) והיא מבקשת מאבי המשפחה לשחררה על מנת שיוכלו לגדל את ילדיהם חופשיים. הוא מתנגד לכך נחרצות, ואף מודיע כי ימכור אותם למדינות הדרום על מנת לממש חלק מכספו.

מינטי מתפללת שימות ואכן זה קורה, כאשר בנו הצעיר והאכזרי גידון ברודס (ג'ו אלווין) תופס את מקומו. אז נופלת בליבה של מינטי החלטה - לברוח לפילדלפיה שבה אין עבדות. היא יוצאת בלילה, ובעזרתו והדרכתו של הכומר סמואל גרין ׁ(וונדי קרטיס הול) מצליחה במשימתה. היא מצטרפת לארגון שנלחם בעבדות עם הכינוי "מוזס", בניהולו של וויליאם סטיל (לסלי אודום ג'וניור). אז היא משנה את שמה להארייט טאבמן ומתנדבת למבצעים להביא את בני משפחתה ועבדים נוספים אל החופש. היא מלאת מרץ ורצון טוב, למרות פציעתה הקשה בראשה, שגרמה לה להתקפי אפילפסיה.

במלחמת האזרחים האמריקנית , בשל נסיונה הרב, פקדה על גדוד למרות היותה אישה. בשל אומץ ליבה הרב היא נכנסה להיסטוריה של ארצות הברית.

טאבמן נפטרה בשנת 1913, מוערכת מאוד, ספרים נכתבו לספר את מעלליה וגם מחזות, טלוויזיה וקולנוע.







bottom of page