ביקורת סידרה: כושר ניתוח, 2020
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סידרה: כושר ניתוח, 2020

עודכן: 22 ביולי 2022


הסידרה "כושר ניתוח" היא סידרה תיעודית על ארבעה רופאים מוכשרים מאוד כול אחד בתחומו, שהתחילו בנקודת מוצא נמוכה והגיעו לטופ. הסדרה מביאה את עברם של הרופאים וכיצד הגיעו למעמדם הבכיר הנוכחי.


הסדרה בת 4 פרקים בלבד, כול פרק פחות משעה. בכול אחד רופא מוכשר מאוד בהתמחות אחרת.


הפרק הראשון - רופא שמתעסק ברפואת העובר, בתינוקות שעדיין לא נולדו. הרופא - פרופ' קיפרוס ניקוליידס, נולד ביוון. החל ללמוד רפואה בארצות הברית וכשנתקל בנושא רפואת העובר הוא החליט להתמחות בזה. היום הוא אחד המומחים הגדולים ביותר בעולם, ומגיעים אליו ממקומות שונים, כמו אותה פציינטית שהגיעה אליו מיוון על מנת שיעזור לה. פרופ' ניקוליידס, אדם עם המון חמלה ואהבה לזולת, מסביר בפרוטרוט מה עומד לקרות, ובזמן הניתוח הפציינטיות אוחזות בזרועו. הוא בעצמו חלה בסרטן ומקבל טיפולים. אך, לאחר סיום הטיפול הוא חוזר לעזור לנשים שזקוקות לעזרתו.


הפרק השני - עוסק בנוירוכירורג מעולה, ד"ר אלפרדו קיניונס - הינוחוסה, שהמוח וחוסר הידע שקשור אליו מסקרנים אותו. הוא נולד במקסיקו למשפחה פשוטה ומרובת ילדים. בילדותו היה ספורטאי מחונן. הוא גר במקום שנקרא מקסיקלי, בגבול עם ארצות הברית. במקום הייתה גדר גבוהה שחצתה את העיירה. ד"ר הינוחוסה החליט שעובר את הגדר ולאחר אימונים הצליח לעשות זאת, אך נתפס והוחזר למקסיקו. הוא החל לעקוב אחרי הפטרולים שעברו שם, ושוב טיפס על הגדר וחצה את הגבול וברח עד לחקלאי, אצלו עבד בשדות כעובד בלתי חוקי. הוא עבד בעבודות מזדמנות בשדות וברכבות עד שהחליטו שהעובדים הלא חוקיים יהפכו לחוקיים. ד"ר הינוחוסה למד בהרווארד ובסופו של דבר הפך לאחד הנוירוכירורגים המובילים בעולם וכעת עובד בבית החולים מאיו קליניק כמנתח מוח ידוע ומוערך. בפרק מראים כיצד הוא מציל אדם שהסרטן תקף את מוחו בפעם השנייה.


הפרק השלישי - משתילת כבד ראשונה בעולם, ד"ר ננסי אשר. הרופאה מעידה על עצמה כפרפקציוניסטית ופמיניסטית. בילדותה נהנתה לצפות עם אמה בסרטי אימה מפחידים. היא ובעלה עובדים ביחד ומצליחים מאוד. ד"ר אשר הפכה למנהלת מחלקת ניתוחי כבד. בעברה - אחותה חלתה והגיעה לאי ספיקת כליות ומאחר שאף אחד מהמשפחה לא התאים, היא תרמה כליה לאחותה, אשר לצערה נפטרה לאחר שלוש שנים. בסרט רואים משפחה שבה האם הגיעה לכבד שומני שלא תפקד. הבת הצעירה התנדבה לתרום לאם אונת כבד למרות הסכנה. שתיהן עברו את הניתוחים והבריאו.


הפרק הרביעי -קרדיולוג שמתגורר בהודו - בבנגלור ד"ר דווי שטי. הוא למד באנגליה, הקים מרכז טיפולי לב בכלכותה, ומרכז ללימודי וניתוחי לב מרכזי בבנגלור. ד"ר שטי רצה מאז ומתמיד לעסוק בבעיות וניתוחי לב. כשלמד בלונדון עבד מספר משמרות ותמיד התנדב לניתוחים. כשחזר להודו ועבד בבתי החולים, יצא מדי שבוע לאזורים הכפריים וטיפל גם בתינוקות וילדים ובשאר האנשים שסבלו ממחלות בליבם. יום אחר קראו לו להגיע למישהי לביתה. אמרו שזה משהו מיוחד. כשהגיע, ראה שזאת אימא תרזה. הוא טיפל בה בארבע שנותיה האחרונות. הוא מאוד הושפע ממנה והיא נהגה לבקר אתו ביחד, כשמצבה אפשר זאת, במחלקות הילדים.


כול הרופאים הללו מהווים דוגמה ומופת לחמלה, אהבת האדם, מומחיות וידע יוצא דופן. ההתחלות שלהם היו בתחתית הסולם והם הגיעו לקצה היכולת האנושית, בהתמחויותיהם.


ראה גם:

340 צפיות0 תגובות
bottom of page